Velikonoce jsou o barvách, většina ojetin má jen jednu ze čtyř

63 % prodaných ojetin je lakovaná achromatickými barvami, zájem o pestřejší odstíny za 30 let klesl

Praha, 14. dubna 2022 – Velikonoce jsou spojeny s pestrostí barev. To se ale o autech říci nedá. Barvy vozů se staly monochromatickými. Podle údajů skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO, má 63,2 % prodaných ojetých vozů čtyři základní barvy: bílou, černou, šedou a stříbrnou. Zájem o pestřejší barvy během 30 let existence sítě AAA AUTO klesá. Například zelenou vojí již jen 2,1 % zákazníků a často jde o tlumený tmavý odstín. Žlutou, oranžovou nebo růžovou nevolí ani 1 % lidí.

Většina ojetin má podle AURES Holdings méně nápadné barvy karoserie. Data z posledních let ukazují posilujicí zájem Čechů o různé odstíny šedé (24,7 %), bílou (18,6 %) a černou (15,5 %). Z výraznějších barev si zákazníci AAA AUTO pořizují v zásadě jen modrou (14,1 %) nebo červenou (9,8 %). Toto potvrzují i data společnosti BASF zabývající se laky aut ve světě. Studie ukázala, že 39 % automobilů na světě je bílé barvy. Barvy černá, šedá a stříbrná dohromady tvoří dalších 39 %. To znamená, že téměř 80 % všech vozidel je lakováno achromatickými laky, tedy bílou, černou a všemi odstíny šedé. Nejoblíbenější chromatickou barvou je podle tohoto průzkumu modrá, kterou na světových silnicích potkáte z 9 %. Červeným autem jezdí 7 % lidí.

„Všechna auta v dnešní době vypadají stejně. Větší důraz než na barvy je kladen na snižování spotřeby paliva a neustále se rozrůstající seznam bezpečnostních prvků a technologií. Jednotné se tak staly i barvy vozů. Výrobci automobilů se vyhybají riziku a prodávají právě nejoblíbenější achromatické barvy, čímž omezují celkovou nabídku neobvyklých odstínů. Zákazníci pestrost barev ani nehledají, protože tuší, že výrazná barva u nového vozu může snížit hodnotu na sekundárním trhu,“ uvedl provozní ředitel skupiny AURES Holdings Petr Vaněček. Na druhou stranu ale dnešní barvy na automobilech nejsou jen bílé, šedé nebo černé, jak ukazují statistiky. „Lak na voze je často ozvláštněn přidáním efektů, jako jsou kovové vločky, kousky skla nebo slída. Barevné tóny se také mění. Přidáním lehce namodralého odstínu k bílé vznikne futuristický vzhled, trocha nažloutlé bílé znamená luxus,“ doplnil Vaněček.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 57 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.