Trhákem léta jsou MPV, prodává se jich o 26 % více. Roste zájem i o SUV a kombi

30 % zákazníků autobazarů volí variantu kombi, 28 % hatchback a 21 % SUV. Zájem nejvíce rostl u luxusních vozů, jako je BMW 3 nebo Škoda Superb.  

Praha 10. srpna 2021 – Letošní, již druhé, „covidové“ léto se jako vloni většina Čechů vydává za poznáváním po České republice nebo upřednostňují dovolenou na chatách a chalupách. Proto také stoupá zájem o vozy kombi, SUV a MPV, které mají pro tento typ dovolené ideální parametry. Nejvýraznější nárůst je v kategorii luxusnějších modelů, jako jsou například BMW 3 nebo Škoda Superb. Vyplynulo to z analýzy největšího prodejce ojetých automobilů, sítě AAA AUTO.

Letošní letní prázdniny nás donutily ke změně našich zvyklostí, proto se mnoho z nás rozhodlo namísto leteckého zájezdu investovat do automobilu. Výrazně stoupl zájem o kombi, SUV a MPV. „Podíl prodaných kombíků se za poslední měsíc vyšplhal na třicet procent a jde tak o nejprodávanější variantu vozu. Zákazníci kvůli pandemickým opatřením omezili cestování hromadnou dopravou, proto větší vozy válcují ty menší, jako jsou například hatchbacky, které byly donedávna nejprodávanější variantou. SUV se pohybuje v poměru k ostatním variantám na dvaceti jedna procentech. Nejvíce ale vzrostla poptávka po MPV, kterých se jen v červenci prodalo o dvacet šest procent více než před rokem,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO. „Letošní letní sezóna patří obecně k těm nejsilnějším v naší historii, což potvrzuje i fakt, že jsme v červenci prodali vůbec nejvíce automobilů ve srovnání s předchozími červenci za dobu téměř třicetileté historie. V rámci skupiny jsme prodali přes osm tisíc sedm set automobilů,“ doplnila Topolová.

Přestože žebříček oblíbenosti velkoprostorových automobilů vedou stále Škoda Octavia (10,7 %), Škoda Fabia (6,3 %) a Volkswagen Passat (5,6 %), oproti loňsku se jich prodalo v síti autocenter AAA AUTO daleko méně. V případě Škoda Fabia poklesl zájem dokonce o 15,3 %. Do popředí se začínají dostávat i donedávna o něco méně oblíbené modely. Například zájem o BMW 3 se za poslední měsíc zdvojnásobil. V kategorii luxusních vozů roste i zájem o Škodu Superb, která je zároveň čtvrtým nejprodávanějším automobilem letošního léta.

Nejprodávanější velkoprostorové vozy v síti autocenter AAA AUTO za první měsíc léta:

 

MPV

SUV

Kombi

1

Volkswagen Touran

Škoda Yeti

Škoda Octavia

2

Hyundai ix20

Kia Sportage

Škoda Fabia

3

Škoda Roomster

Dacia Duster

VW Passat

4

Ford S-Max

Hyundai ix35

Škoda Superb

5

Citroën C4 Grand Picasso

Volkswagen Tiguan

Ford Focus

„Pandemie a změna cestovatelských zvyklostí Čechů ovlivňuje i nároky na výbavu automobilů. Přestože komfortní prvky jsou stále na vzestupu, pozorujeme výraznější skok v zájmu o ně. Například automatickou převodovku volí u větších automobilů o osmnáct procent více zákazníků než vloni
a poptávka tak tvoří již téměř třetinu ze všech prodaných vozů. To je nejvíce v naší historii,“
upozornila Karolína Topolová. Oproti loňsku vzrostl i zájem o vozy s náhonem na všechna čtyři kola. Naopak tomu je v případě volby paliva, kde diesel poráží benzín a další alternativní paliva s podílem 60 %, a to i přesto, že poptávka po benzínech u velkoprostorových automobilů posílila o 16 %.

Skupina AURES Holdings působí na trhu již 29 let. Provozuje síť více než čtyř desítek poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,6 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně průměrně 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a letos v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

 

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 13 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.