Praha 26. leden 2015 – Na stále vysoký počet krádeží automobilů začali v posledních dvou letech reagovat také zákazníci pořizující si ojetý vůz. Počet prodaných vozů, které si zákazníci přáli nechat vybavit zabezpečovacím zařízením, vzrostl od roku 2012 do roku 2014 více než třikrát. Zatímco počet instalovaných lokátorů ve vozech rok od roku roste, množství vozů s mechanickým zabezpečením stagnuje.
Zabezpečovací zařízení se stávají stále častější součástí požadované nadstandardní výbavy ojetých automobilů. Oproti roku 2012 se v roce 2014 prodalo o 327 % více vozů vybavených lokátorem nebo mechanickým zabezpečovacím zařízením. „V posledních letech jsme zaznamenali nárůst zájmu o zánovní automobily, což i přesto, že jsou tyto vozy o 30 až 40 % levnější než vozy nové, znamená, že se jejich ceny pohybují ve stovkách tisíc korun. Například průměrná cena automobilu prodaného v roce 2014 byla 170 000 Kč. Evidentně si naši zákazníci stále častěji uvědomují, že se jim tuto investici do automobilu vyplatí ochránit pořízením nějakého druhu zabezpečení. Tato investice se jim navíc zčásti vrátí v podobě nižšího pojistného,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Změna byla zaznamenána také v poptávce po konkrétním druhu zabezpečovacího zařízení. V roce 2012 na jedno prodané auto vybavené mechanickým zařízením připadala čtyři auta s instalovaným lokalizačním systémem. V loňském roce byl tento poměr již více než jedna ku třiceti ve prospěch vozů s lokátorem. „Společně s vývojem ostatních technologií využívaných v automobilech a vzrůstající poptávkou po co nejmodernější výbavě lze pozorovat u našich zákazníků přesun od běžného mechanického zabezpečení k moderním lokalizačním systémům fungujícím na principu GSM/GPS komunikace, které dokážou aktivně asistovat při vyhledávání odcizeného automobilu,“ komentuje aktuální trend týkající se zájmu zákazníků o zabezpečovací zařízení Karolína Topolová.
Zákazníci AAA AUTO si mohou aktuálně vybírat ze dvou typů instalovaných lokalizačních jednotek. První variantou je tzv. pasivní střežení, kdy majitel vozu upozorní dispečink v případě, že má podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem. V případě potvrzení podezření na odcizení vozidla je tato skutečnost nahlášena policii. Během pátrací akce dispečink aktivně asistuje policejní hlídce. Druhou možností je tzv. aktivní střežení, kdy nainstalovaná jednotka sama automaticky kontaktuje dispečink v případě podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem, například při nastartování nebo uvedení vozu do pohybu bez použití speciální karty. U této varianty jsou data periodicky zasílána na server kontinuálně, jsou tam zpracovávána a archivována.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 23 let. Provozuje síť 34 poboček v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,6 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2013 činily 379 milionů eur. Za rok 2014 firma prodala 63 613 aut. Společnost od roku 2012 prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. Skupinu AAA AUTO nedávno převzal britsko-polský investiční fond Abris.
|
|