Oblíbenost ojetin v krajích: na Zlínsku benzínový hatchback, v Praze automaty, na Ústecku diesely

Praha, 17. května 2017 – I přes fakt, že Česká republika nepatří k velkým státům, lze i v naší zemi celkem výrazně zaznamenat patrné rozdíly obliby automobilů v rámci jednotlivých regionů. Největší tuzemský prodejce ojetých automobilů AAA AUTO uveřejnil statistiky trhu s ojetými automobily, které monitorují popularitu vozů v uplynulém roce ve všech čtrnácti krajích.

Karoserie je při výběru vozu jednou z nejdůležitějších vlastností, podle které si zákazník auto vybírá. Pro rok 2016 se jím stal hatchback. Jeho nejvyšší oblibu zaznamenal v loňském roce Zlínský kraj. Zde se pro nákup rozhodlo 40,2 % zákazníků. O téměř deset procent menší byl pak zájem o tento druh karoserie v Praze (30,4 %). Celkově druhé kombi zájemci nejvíce vyhledávají v Ústeckém kraji (33,1 %), nejmenší zájem je o tuto karoserii na Vysočině. Tam si za rok 2016 koupilo kombík pouze 24,1 % zákazníků. Třetí nejoblíbenější karosérií byly loni vozy SUV, jejichž nejvyšší popularitu zaznamenalo hlavní město (13,4 %), nejnižší pak Moravskoslezský kraj (8,4 %).

Nejvyšší rozdíl mezi pohonem automobilů je patrný ve Zlínském kraji. Zde si během loňského roku pořídilo vozy poháněné benzínovým agregátem 59,8 % kupujících. Dieselový pohon je nejpopulárnější v Ústeckém kraji, kde jej využívá 52 % ojetých vozů koupených v roce 2016. Rozdíly zaznamenaly i prodeje automobilů u převodovek. Zatímco manuální formu řazení vyhledávají nejvíce zákazníci v Jihočeském kraji, a to v celých 92,1 %, řidiči vozů koupených v Praze naopak podporují trend zvyšující se obliby automatů a manuální převodovku tak zvolilo 80,8 %. Značné rozdíly jsou i co do přítomnosti klimatizace. Tu má 9 z 10 vozů pořízených v našem hlavním městě, konkrétně 89,8 %, tedy nejvíce ze všech krajů. Nejvíce vozů bez klimatizace si loni pořídili zákazníci ve Středočeském kraji.

Pořadí
Praha
Jihočeský
Moravskoslezský
Plzeňský
Olomoucký
Královehradecký
1
Skoda
Skoda
Skoda
Skoda
Skoda
Skoda
2
VW
VW
VW
VW
Ford
Ford
3
Ford
Ford
Ford
Ford
VW
VW
4
Hyundai
Renault
Renault
Hyundai
Renault
Peugeot
5
Renault
Hyundai
Opel
Peugeot
Hyundai
Renault
6
Peugeot
Peugeot
Hyundai
Citroen
Peugeot
Hyundai
7
Opel
Citroen
Citroen
Renault
Opel
Citroen
8
Kia
Opel
Peugeot
Kia
Citroen
Opel
9
Citroen
Kia
Kia
Opel
Kia
Kia
10
BMW
Fiat
Chevrolet
Seat
Toyota
Fiat
 

Pořadí obliby značek v největších šesti krajích ČR 

Dlouhodobě nejoblíbenější značkou v České republice je Škoda. To platilo i loni pro všechny kraje. O druhé a třetí místo střídavě soupeří Volkswagen a Ford. Další příčky obsazují vozy továrních značek Hyundai, Renault a Peugeot. Top 10 nejoblíbenějších značek uzavírají většinou vozy Kia, Opel a Citroen. Najdou se ovšem i výjimky. V Praze skončila na 10. místě značka BMW, v Brně Fiat a v Ostravě Chevrolet. Plzeňskou desítku zakončuje Seat, olomouckou Toyota. Výjimkou nejsou značky Dacia nebo dokonce Suzuki.

Pokud jde o nákupy ojetých automobilů v krajích, nejvyšší nárůst v prodejích zaznamenala za posledních 5 let sokolovská pobočka, a to o 356 %. V posledním roce nejvíce rostla plzeňská pobočka, a to i díky rozšíření nabídky po rekonstrukci pobočky. Nejvyšší objem prodejů má dlouhodobě pobočka v Praze. Prodeje v České republice celkově vzrostly o 43 % za posledních 5 let a letos největší prodejce ojetin nejen u nás plánuje prodat až 80 000 aut (v roce 2016 prodal téměř 70 000 automobilů).

 

25 let AAA AUTO_logo Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Letos se stala také 2. nejprogresivnější společností v Evropě v rámci celoevropského hlasování v soutěži European Business Awards.  Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – ePojisteni.cz ligy.

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 54 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.