Novináři ze širokého spektra ruských médií navštívili pražskou centrálu AAA AUTO

Prague, 27 May 2014 AAA AUTO invited journalists from specialist, lifestyle and professional titles across a broad range of media types to visit its Prague branch. The list included journalists from TV stations, magazines, dailies and on-line media. The participants were able to get a detailed look at the way the used car business is run at AAA AUTO and to appreciate the firm’s exceptional professionalism and know-how.

The journalists were taken to AAA AUTO’s showroom, viewing the purchase and sales departments and the call centre, as well as completing test drives in selected models, including the TESLA Model S, which is sold under the Mototechna Premium brand.

The formal program kicked off with a press conference at AAA AUTO’s headquarters in Prague. “The Russian journalists surprised my colleagues and me personally with their comprehensive knowledge of our company and their searching questions. The questions were detailed and reflected the problems of Russia’s fragmented market in used vehicles. AAA AUTO´s challenge is to change the current situation and strengthen its position as a market leader, improving the quality of the used-car business in Russia,” said Karolína Topolová, AAA AUTO’s CEO.

During the press conference, AAA AUTO demonstrated its buying and selling processes and inspection procedures, and in particular its rigorous purchasing inspections, which cover 108 parameters for every vehicle offered to the company. AAA AUTO only buys cars that meet its tough criteria, which means up to 65% of cars are rejected due to their poor mechanical state or legal concerns. Mrs Topolová expressed the view that the Russian market would follow the West European model and change from the current situation of trading between individuals to a professionalized business, led by large used car dealers like AAA AUTO, as is now the case in Central Europe.

“The visit was a great opportunity to learn more about the trade in used cars, which is carried out at the highest professional level. Definitely the best press trip I have ever experienced as a journalist,” said Alexey Dmitriev of Klaxon magazine. “I want to thank you for an amazing trip to Prague and a well-organized and informative media visit. Despite of the awful weather, we all enjoyed a genuinely warm and sunny atmosphere both within our media team and with the AAA AUTO representatives," added Michail Kalinin from AutoNewsBusiness on-line magazine.

 

RU Press Trip

Press Conference at AAA AUTO headquarters, May 17th, 2014

 

RU Press Trip

Karolína Topolová during an interview with Avto 24 TV Channel

 

RU Press Trip

Mikhail Kalinin from AutoNewsBusiness Magazine with the Tesla Model S

 

The AAA AUTO Group has been in business for 22 years and has a network of 33 branches in the Czech Republic, Slovakia, Russia and Hungary. Since the Group’s founding, it has served over 1.4 million customers. Audited revenues for the Group in 2012 were EUR 336 million. In 2013, AAA AUTO sold a total of 56,648 cars, of which 38,297 were sold in the Czech Republic, 15,896 in Slovakia and 2,455 in Russia. The company also sells cars under its re-established brand Mototechna, under which it offers “good-as-new” automobiles in the Czech Republic and Slovakia. In April 2014, Mototechna began selling its line of luxury cars in the new Mototechna Premium segment. The AAA AUTO brand placed tenth among the top Czech brands after November 1989 in a study conducted by Ogilvy & Mather in autumn 2013.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.