Ceny ojetin meziročně vzrostly, jejich stáří mírně pokleslo. Ojetých aut na českém sekundárním meziročně přibylo

Aut přibylo ve všech krajích Česka, s výjimkou Karlovarského a Jihočeského, které se podle statistik potýkají s nižší nabídkou. Nejmladší automobily se prodávají v Praze (stáří 8,1 roku), nejstarší (13,8 roku) v Ústeckém kraji; tam jsou také logicky nejlevnější (medián 120 tisíc Kč). Ze statistik vyplývají i další zajímavé údaje – například výrazný procentuální nárůst nabídky hybridů (43,5 %) a hlavně elektromobilů (87 %). Rostou ovšem z nízkých základů, a tak v celkovém mixu ojetin mají stále minimální zastoupení (1,1 % hybridy, 0,64 % elektromobily); ani další alternativní paliva do nabídky výrazně nepromlouvají (1,6 % LPG, 0,36 % CNG).

01-08/2023

Medián ceny

Medián tachometru

Medián stáří

Praha

270 000

126 557

8,1

Středočeský

185 000

160 520

11,6

Plzeňský

180 000

159 000

10,9

Jihomoravský

175 000

172 413

11,9

Moravskoslezský

169 000

162 505

11,7

Ústecký

120 000

183 206

13,8

Jihočeský

139 000

170 150

13,2

Královéhradecký

159 999

170 215

12,6

Pardubický

150 000

172 000

13,1

Olomoucký

160 000

171 261

12,3

Zlínský

185 000

166 000

11,6

Vysočina

149 000

175 000

12,7

Liberecký

130 650

179 672

13,2

Karlovarský

154 000

170 840

12,5

 

Významný je ovšem sedmiprocentní nárůst počtu nabídek dieselových ojetin – na sekundárním trhu se tedy letos objevilo 45 procent naftových a 51 procent benzinových ojetin. „To je zajímavý údaj, můžeme spekulovat, co za tím stojí. Pravděpodobně vyšší dovozy dieselů ze zahraničí, kde jsou nahrazovány elektromobily. Otázka je, zda budou nacházet kupce, protože v Česku jdou víc na odbyt benziny, což cítíme i na našich prodejích. V AAA Auto zákazníci poptávají nejčastěji benzinová auta, jež tvoří 57 % našich prodejů. Jedou ale i alternativní paliva, hybridů prodáváme 1,5krát více, elektromobilů dokonce více než šestinásobek loňských objemů,“ říká výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice Luboš Vorlík. „Cítíme, že posun k benzinu je zřejmý, výhody dieselů pomíjejí – nové benzinové motory jsou často obdobně úsporné a cena nafty jde v poslední době výrazně nahoru,“ dodává Vorlík, podle nějž se diesely vytrácejí i z trhu nových automobilů. „Letos se jich prodalo jen 26 procent, 66 procent tvoří benziny, rychle rostou elektrovozy - mají už přes 2,5 procenta - i hybridy s 2,2 procenty,“ říká Vorlík. Tento trend u nových vozů je zřejmý už několik let, poměry benzinu a nafty jsou prakticky stejné jako v loňském a předloňském roce, zatímco do roku 2016 býval dlouhá léta poměr zhruba 54:42 ve prospěch benzinu (což časově odpovídá vypuknutí aféry Dieselgate na podzim 2015).

Doslova o výprodeji pak letos můžeme mluvit v případě vozů na CNG, jichž bylo v nabídce ojetin o 26 % víc než loni – o toto palivo kvůli jeho zdražení a neperspektivnosti do budoucna totiž ztrácejí zájem i skalní příznivci.

Stále vede Škodovka

Co se týče skladby značek, nejprodávanější jsou stále domácí Škoda (cca 150 tisíc ks), Volkswagen (81 tisíc), Ford (41 tisíc), BMW (34 tisíc), což je stejné pořadí jako v roce 2022. Na páté místo nově skočil Mercedes, který si prohodil příčku s Audi. V první desítce nejoblíbenějších značek jsou ještě Peugeot, Renault a Opel; letos vypadl Citroën, na jehož devátou příčku se letos dostal Hyundai.

Co se týče konkrétních modelů, nejvíce nabízeným vozem jsou Škody Octavia (56 tisíc), Fabia (38 tisíc) a nově Superb (18,3 tisíce) – ten sesadil z loňského třetího a čtvrtého místa Volkswageny Golf a Passat. Také škodovky jsou letos dražší – cenový medián octavie skočil ze 167 tisíc Kč na 180 tisíc, u superbu je nárůst šest tisíc (na 376 tisíc Kč). Průměrný věk se mírně snížil z 10,9 na 10,4 roku u octavie, nájezd kilometrů zůstal zhruba stejný (183 vs 185 tisíc km).

Stejně tak letos ještě nepadl rekord v nájezdu kilometrů, nejojetější je podle statistik Fiat 508 s 650 tisíc kilometry na tachometru, další tři příčky zabírají Volva – modely 460, 740, 240 a 440 – posledně uvedený byl loňský rekordman s nájezdem 763 tisíce km. Ukazuje se, že „švédské ingoty“ nemají problém najet více než půlmilion kilometrů a být stále ve stavu vhodném k prodeji.

A ještě několik perliček. V letošních neuvěřitelně pestré nabídce celkem 1370 různých modelů aut figurovalo také sedm Rolls-Royců Cullinan, 125 kusů Ferrari všech modelů či třeba 13 extravagantních Renaultů Avantime. Loňské cenové rekordy však zatím nepadly – nejdražším  letošním prodaným autem byl Mercedes SLR McLaren za 17,3 milionu korun, zatímco loni to bylo Ferrari Enzo za 87,5 milionu, Bugatti Veyron za 39 milionů či McLaren Senna za 33 milionů korun.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 23 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.