AAA AUTO se dařilo i v lednu: prodalo se 4748 vozů, v Česku prodeje vzrostly o 19 %

Po zvýšení výkupních cen o 7,5 % zájem o prodej vozů do AAA AUTO láme rekordy

Praha 3. únor 2015 – Skupina AAA AUTO ve své síti 34 autocenter v lednu prodala 4748 vozů, což je o 6,5 % více než ve stejném měsíci loňského roku. Díky zvýšení výkupních cen dramaticky stoupl zájem zákazníků o prodej vozů a celková návštěvnost autocenter. Na prodejních a výkupních výsledcích se zároveň nijak neprojevila účinnost novely zákona 56/2001 Sb. o převodu vozidel.

„Přestože jsme koncem roku uzavřeli naši pobočku v Moskvě, podařilo se nám meziročně zvýšit celkový objem prodaných vozů ve skupině. Zdánlivě nižší meziroční lednový růst prodejů na úrovni 6,5 % je dán extrémně dobrými výsledky loňského ledna, které zapříčinil zejména rychlý růst exportu po devalvaci koruny. Vývoz se postupně ustálil na stabilních číslech, takže nyní už k tak skokovému meziročnímu zvýšení prodejů nedošlo. Celkový počet 4748 prodaných vozů je i tak velmi dobrý výsledek, jde o náš nejlepší leden od roku 2008. V České republice jsme dokonce v meziměsíčním srovnání s prosincem prodali o 19 % vozů více, zatímco v jiných letech bývá v tomto období nárůst jen minimální,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Společnost zaznamenala nárůst dalších ukazatelů, které signalizují rychlý nástup úspěšné jarní sezóny. „V lednu jsme zaznamenali stoprocentní zvýšení počtu zájemců o výkup vozů oproti stavu v listopadu a prosinci. Je to přímá reakce na zvýšení průměrných výkupních cen, které oproti lednu minulého roku stouply téměř o desetinu. Zároveň jsme v našem kontaktním centru zaznamenali patnáctiprocentní zvýšení počtu zájemců o koupi vozu, přičemž návštěvnost na pobočkách se zvýšila o třináct procent. Pokud se výrazně nezhorší počasí, očekáváme rychlý nástup hlavní sezóny a celkový letošní růst prodejů minimálně na stejné úrovni jako v loňském roce,“ zdůraznila Karolína Topolová.

Zajímavým trendem je narůstající zájem zákazníků o vozy s vyšším výkonem a posílení dominance benzínových motorů. „Přičítáme to vlivu rychle klesajících cen pohonných hmot, souvisejících s pokračujícím propadem světových cen ropy. Zaznamenáváme nyní mírný nárůst prodejů vozů s výkonem přes 150 kW. S přelomem roku jsme po řadě měsíců zaznamenali další posílení trendu obliby benzínových motorů. Poměr je zhruba 55 % prodaných automobilů s benzínovým motorem a 45 % s naftovým,“ upozornila Karolína Topolová.

Novela zákona 56/2001 Sb., která od 1. ledna 2015 výrazně zpřísnila pravidla pro převody ojetých automobilů, se v síti 21 českých autocenter AAA AUTO nijak negativně neprojevila. „Na změny jsme byli dobře připraveni, přijali jsme posily do oddělení převodů, spustili jsme pro zákazníky speciální stránku na našem webu s online poradnou a proškolili pracovníky call centra. Jen operátoři našeho kontaktního centra v souvislosti se změnou zákona v lednu zaznamenali nárůst počtu neobchodních hovorů zhruba o 10 %. Na rozdíl od malých prodejců, kteří si na nový zákon stěžují a považují ho za ohrožení jejich činnosti, máme stále pocit, že jde o krok správným směrem, a to zejména pokud jde o zvýšení bezpečnosti výkupu a prodeje ojetých vozů pro zákazníky,“ řekla Karolína Topolová.

 

 

Logo Skupina AAA AUTO působí na trhu již 23 let. Provozuje síť 34 poboček v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,6 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2013 činily 379 milionů eur. Za rok 2014 firma prodala 63 613 aut. Společnost od roku 2012 prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989. Skupinu AAA AUTO koncem roku 2014 převzal britsko-polský investiční fond Abris.

 

 

 

 
 



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 11 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.