AAA AUTO: Ojeté vozy táhnou stále víc, první dva měsíce jsou opět rekordní

Praha, 12. března 2025 – Přestože prodeje nových vozů počátkem roku klesly, ojetým autům se v prvních dvou měsících roku dařilo. Nejen, že se počet nabízených ojetých aut na tuzemském trhu zvýšil o 2 600 kusů, ale zároveň rostly i jejich prodeje. Dalšího rekordu dosáhla také síť AAA AUTO a Mototechna, které v tomto období prodaly téměř 17 tisíc vozů.

Nejsilnějšími segmenty v letošním roce jsou zatím vozy SUV, kterých se v autocentrech AAA AUTO prodalo 27 %, auta v provedení kombi představují 24 % prodejů. Hatchbacky poprvé v historii spadly až na třetí příčku. Významný nárůst zaznamenaly prodeje aut s automatickou převodovkou, jejichž podíl se meziročně zvýšil více než o pětinu na 36 %. Z hlediska paliv mírně převažují benzínové vozy, kterých se prodalo 46 %, dieselů bylo 45 procent. Podíl hybridů se vyšplhal na 5,4 % a prodeje čistých elektromobilů se poprvé přiblížily dvěma procentům (1,9 %). Třemi nejprodávanějšími elektromobily byly Tesla Model 3, VW e-Golf a BMW i3.

Prodeje ojetých vozů se drží stále vysoko a potvrzují loňský trend enormní poptávky, a to jsme přitom teprve na samém začátku hlavní sezóny, která vždy nastupuje s koncem zimního počasí. Očekávám, že v průběhu března bude zájem o ojeté a zánovní vozy dále pokračovat. Na sezónu jsme se připravili nejen zvýšením celkové nabídky na 19 000 vozů, ale i postupným otevíráním kontaktních center v menších městech. Další prodeje přinesla také nová Mototechna, která se v únoru osamostatnila v novém showroomu, kde nabízí prémiové vozy,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Analytici, kteří se zabývají sekundárním trhem, trend rostoucích prodejů potvrzují. „Navzdory poklesu prodejů nových vozů o čtyři procenta, trh s ojetými vozy za leden a únor výrazně roste. Ojetá auta dnes představují atraktivní řešení mobility zvláště pro domácnosti, firmy zatím zůstávají opatrné. Důležité je, že prodejci dokážou efektivně řešit hlavní obavy zákazníků – tedy původ vozidla, jeho technický stav a záruky. Na trhu se také začíná více ukazovat segment bateriových elektromobilů (BEV), byť v menším podílu než u nových vozů, což naznačuje značný potenciál růstu pro ojetiny. Pro prodejce je klíčové především prokázat stav baterie a poskytnout komplexní poradenství, jelikož pro většinu zákazníků jde o jejich první elektromobil,“ uvedl odborník společnosti EY pro automobilový sektor Petr Knap.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 50 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.