Jen v dubnu si z AAA AUTO odvezlo vůz 5722 zákazníků
Praha 6. května 2014 – Skupina AAA AUTO stále udržuje velmi silné tempo růstu prodejů. Pro vůz si do některé ze 33 poboček od začátku roku přišlo již 20 301 zákazníků, přičemž jen v dubnu to bylo 5722. V prodejích tradičně vedla Česká republika, nejrychleji však roste moskevská pobočka v Ruské federaci.
Dle jednotlivých zemí se v dubnu prodalo v České republice 3792 vozů, na Slovensku 1482, v Ruské federaci 290 a v Maďarsku 158.
„Pokračujeme v nepřerušeném meziročním růstu již 48 měsíců v řadě, přičemž hlavním tahounem úspěchu je Česká republika. Vysoký podíl na razantním růstu zde i na Slovensku mělo zavedení nového úvěrového produktu na nákup vozu s nulaprocentním RPSN, který jsme v součinnosti s našimi partnery začali postupně zprostředkovávat již od začátku roku. V Rusku jsme v dubnu prodali dokonce nejvíce vozů od otevření pobočky v roce 2011, s meziročním růstem o 32,4 %. Velmi dobře jsme na tom krátce po vstupu i na maďarském trhu, přestože slavnostní zahájení plného prodeje je plánováno až na 15. května. Věříme, že díky tomuto tempu růstu ještě před koncem roku překročíme měsíční objem prodeje 6000 vozů,“ řekla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Velmi dynamicky roste také prodej prostřednictvím nové mobilní aplikace pro mobilní zařízení na platformách iOS a Android. „Aplikace, kterou jsme spustili v polovině února, má nyní 25 000 uživatelů a jejich počet roste měsíčně zhruba o 5 %. Díky aplikaci jsme již prodali 60 vozů, přičemž zájem se v posledním měsíci zvedl o 70 %,“ uvedla Topolová.
V České republice již na začátku roku společnost začala zprostředkovávat také půjčku na vůz s nulovým navýšením. „Potvrzuje to naši snahu soustředit se na co největší množství prodaných vozů. Věřím, že i díky tomuto produktu s nulovým navýšením se nám podaří překonat dosud odhadovaný roční celkový prodej ve výši 62 000 vozů,“ dodala Topolová.
Průměrná cena prodávaného vozu je v současné době 177 000 Kč a vzrostla proti poslednímu čtvrtletí roku 2013 již o 16 procent. „Dařilo se i značce zánovních vozů Mototechna, která za první 4 měsíce letošního roku prodala 2200 vozů, což představuje meziroční růst o 230 procent. Z pohledu nejprodávanějších vozů v AAA AUTO dlouhodobě dominují značky Škoda, VW a Ford, u Mototechny Škoda, Hyundai a Kia,“ dodala Topolová.
Prodeje skupiny AAA AUTO v lednu až dubnu 2014 v porovnání se stejným obdobím 2013:
Země |
Leden až duben 2013 |
Leden až duben 2014 |
Meziroční zvýšení |
Česká republika |
11 895 |
13 852 |
16,5 % |
Slovensko |
4 906 |
5 294 |
7,9 % |
Ruská federace |
706 |
882 |
24,9 % |
Maďarsko |
0 |
273 |
n/m |
Skupina |
17 507 |
20 301 |
16,0 % |
Zdroj: údaje společnosti
Poznámka: Prodejní data v tiskové zprávě jsou předběžná a mohou se minimálně lišit od konečných účetních výsledků.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 22 let. Provozuje síť 33 poboček v České republice, na Slovensku, v Rusku a v Maďarsku. Za dobu své existence již obsloužila přes 1,4 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2012 činily 336 milionů eur. V roce 2013 AAA AUTO prodalo celkem 56 648 vozů, z toho 38 297 v ČR, 15 896 na Slovensku a 2455 na ruském trhu. Společnost prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989.