25 let obchodování v autobazarech: Od zdlouhavých návštěv až po pár kliků

Praha, 27. října 2017 – V obchodování s ojetými vozy jsme za uplynulých 25 let svědky výrazné změny: V devadesátých letech z pohledu nabídky a koupě ojetých aut téměř neexistovala alternativa k fyzické návštěvě autobazarů, zdlouhavým obhlídkám a vyjednávání. Dnes však zákazník přichází zpravidla skvěle informován prostřednictvím webu a telefonu a je prakticky rozhodnut.

„Při velmi zdlouhavých procesech zákazníkům často docházela trpělivost a sektor ojetin, roztříštěný na stovky malých bazarů, získal spíše negativní pověst,“vzpomíná Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO International.„Vytvořili jsme řadu nutných inovací, abychom postupně proměnili trh s ojetinami na moderní prostředí. Konkurence se nás snažila následovat,“ dodala Topolová.

Společnost AAA AUTO proto v roce svých 25. narozenin seřadila nejzásadnější mezníky v obchodování s ojetinami za uplynulé čtvrtstoletí:

1.    Jednou z prvních inovací, které trh od „Áček“ rychle přijal, bylo zavedení výkupu vozů „za hotové“. V devadesátých letech se totiž vozy braly výhradně do komise, a lidé tak na svoje peníze museli čekat i dlouhé měsíce.

2.    Dalším mezníkem byl výkup vozů přímo do osobního vlastnictví bazaru. Tento fakt však spolu s platbou hotově od autobazaru vyžaduje velmi silnou kapitálovou vybavenost, proto si ho mohou dovolit pouze nejsilnější hráči na trhu. Jsou jich řádově jednotky. Výrazně ubylo administrativy a v případě jakýchkoliv případných problémů se mohl kupující obrátit přímo na autobazar, čímž odpadlo složité dohledávání původního majitele vozu. Tato alternativa se u zákazníků stala nejoblíbenější variantou pro nákup i prodej automobilů.

3.    Heslem dalšího zjednodušení pro zákazníky se stala dostupnost služeb pro zákazníky. Právě síť poboček umožnila rozprostření vozů takovým způsobem, aby zákazníci měli možnost vybírat z co nejširší nabídky, a to především podle lokálního zájmu. Navíc vznikla možnost na přání klienta převézt vůz z jiné pobočky. Zákazník z Plzně si najednou mohl koupit vůz stojící v Ostravě. Do té doby to bylo značně komplikované. „V roce 1998 jsme jako první prodejce ojetých aut v zemi začali budovat pobočkovou síť. Naše autocentra se za posledních téměř dvacet let dostala do všech krajů i do zahraničí. V současnosti jich provozujeme 43, včetně Polska, Slovenska a Maďarska,“ uvádí Topolová.

4.    Dostupnost a komfort pro zákazníky dále výrazně proměnilo založení prvního autobazarového call centra, které AAA AUTO spustilo v roce 1998. Zřízení této služby se stalo v oblasti obchodu s ojetými automobily průlomem. Od začátků s několika málo zaměstnanci se za posledních téměř dvacet let rozrostlo ve dvě velká centra, v Praze a Ostravě, kde v současnosti 200 operátorů vyřídí přes 2 600 000 telefonátů ročně.

5.    Další inovace pak přišly v rychlém sledu: možnost pořízení auta na splátky, mobilní výkup, možnost výměny vozu za jiný nebo garance legálního původu vozidla.

6.    Průlom na trhu ojetin pak nastal v oblasti péče o zákazníky. V roce 2012 byla poprvé zřízena funkce zákaznického ombudsmana, a to v AAA AUTO. Jeho úkolem je přezkoumávat případné sporné reklamace či hledat smírná řešení pro zákazníky, kteří mají výhrady k výsledku reklamačního řízení, či k průběhu obchodu nebo při poskytování finančních služeb. Tuto funkci zastává Milan Smutný, bývalý mluvčí automobilky Škoda Auto.

7.    Nástup internetu opět posiluje dostupnost služeb autobazarů: V současné době právě AAA AUTO realizuje až 90 % transakcí s vozy díky internetu a mobilním telefonům, prostřednictvím kterých probíhá většina komunikace se zákazníky. Zákazníci si auta prohlížejí nejen na fotografiích, ale také prostřednictvím videa – a to doslova kdykoliv a odkudkoliv.

 

25 let AAA AUTO_logo Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže, HET Ligy.

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 59 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.