Praha, 27. července 2017 – Nákup a prodej produktů prostřednictvím webových stránek dnes představuje automatickou součást každodenně uskutečněných obchodů u velké části spotřebitelů. Prodej s využitím webové prezentace není pouze doménou běžného spotřebního zboží, ale tvoří základ také pro prodej automobilů. Společnost AAA AUTO začala s rozvojem on-line obchodování už v roce 1998, kdy spustila první webovou prezentaci. O pouhé čtyři roky později se web www.aaaauto.cz stal nejnavštěvovanější automobilovou stránkou u nás.
Stránky www.aaaauto.cz jsou důležitým prodejním nástrojem automobilů v AAA AUTO. Čtyři pětiny zákazníků si takto předvyberou svůj automobil a výběr buď konzultují s operátory Kontaktního centra společnosti, nebo rovnou navštíví nejbližší pobočku největšího prodejce ojetin. „V dnešní době patří webová prezentace ke strategickým nástrojům každé společnosti a s příchodem chytrých telefonů jsme se zaměřili i na provázanost hlavního webu s mobilní verzí,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. On-line nabídka automobilů je zásadní pro prodej automobilů zahraničním zákazníkům mimo země, kde AAA AUTO aktuálně působí. Zvyšuje se i podíl zákazníků, kteří
si automobil přes internet nejen vyberou, ale rovnou i koupí.
AAA AUTO v průběhu let spustilo webové prezentace pro všechny země, ve kterých působí. Spolu s expanzí roste návštěvnost nejvíce na polské verzi webu, letos o 48 %. Stránky AAA AUTO prošly v roce 2012 kompletním redesignem s důrazem na celkové zjednodušení on-line výběru vozidel
a vytváření nových nástrojů, které hledání vozů usnadňují. Úpravy webu vedoucí k vyššímu uživatelskému komfortu jsou prováděny prakticky každý týden. Výsledkem je rekordní návštěvnost, která v loňském roce překonala hranici 35 milionů.
V letošním roce výrazně roste především návštěvnost z mobilních zařízení. Moderní mobilní aplikace pro chytré telefony nabízí největší výběr vozidel ve střední Evropě a je určena jak pro operační systém iOS, tak pro Android. Uživatel si v přehledném rozhraní programu může vybírat ze všech více než osmi tisíc automobilů, které AAA AUTO nabízí na svých 21 pobočkách v České republice. Mobilní aplikace stejně jako web nabízí kromě průvodce i funkci Garáž, kam si zákazník může virtuálně „zaparkovat“ vybrané automobily a kdykoliv se k nim vrátit. Letos ve srovnání se stejným obdobím vzrostl podíl výběru automobilu přes mobilní aplikaci o 13,6 %.
Země původu návštěvníků webů AAA AUTO
(meziroční srovnání prvního pololetí)
|
|
2016 (%)
|
2017 (%)
|
CZ
|
Desktop
|
77,8
|
64,2
|
Mobil
|
22,2
|
35,8
|
|
SK
|
Desktop
|
69,2
|
61,1
|
Mobil
|
30,8
|
38,9
|
|
HU
|
Desktop
|
74,3
|
63
|
Mobil
|
25,7
|
37
|
|
PL
|
Desktop
|
83,5
|
69,1
|
Mobil
|
16,5
|
30,9
|
|