Téměř 100 % spotřebitelů, kteří si chtějí koupit ojetý vůz, nejprve hledá auto on-line

Na internetové platformě AAA AUTO se návštěvnost zvedla jen za poslední měsíc meziročně o 159 %

Praha, 23. března 2023 – Podle odhadů výzkumné společnosti Webretailer je Evropská unie třetím největším trhem v on-line obchodování na světě s celkovými maloobchodními tržbami na internetu ve výši 498 miliard dolarů ročně. Přestože vloni český trh zaznamenal na poli e-commerce 25 % propad, v případě aut stále většina Čechů nejprve hledá auta právě na internetu. Podle studie poradenské společnosti McKinsey více než 80 % zákazníků nových automobilů a téměř 100 % zákazníků ojetých automobilů začíná své hledání na internetu. To potvrzují i údaje společnosti AAA AUTO, jejíž webové stránky s nabídkou ojetých vozů navštívilo jen v únoru 2023 o neuvěřitelných 159 % více uživatelů internetu než ve stejném období roku 2022.

Chování spotřebitelů aut se rychle mění, a to obzvláště poslední tři roky, kdy nejprve celý svět ochromila vlna pandemie a nyní již rok bojujeme s následky války na Ukrajině. Zákazníci se obecně naučili častěji nakupovat na internetu, proto také stále více z nich upřednostňuje nejprve automobil hledat na webu a vše si prověřit on-line, než se jdou na vybraný vůz podívat osobně. V případě ojetých vozů je tento trend ještě patrnější. V důsledku toho mají pak prodejci často jen jednu šanci, jak upoutat a udržet pozornost spotřebitelů tím, že je přimějí k návštěvě Showroomu.

„Trh s ojetými vozy se stává stále více organizovaným, protože prodejci využívají moderní technologie k zatraktivnění své nabídky. Zejména technicky zdatní zákazníci ve věku 25 až 40 let požadují služby, jako je komplexní transakce na jednom místě, doručení až k domu, doporučení na základě stylu jízdy a životního stylu zákazníka a digitální testovací jízdy. Úspěch na tomto trhu vyžaduje, aby prodejce vytvořil personalizované řešení pro klienty ve všech fázích nákupního procesu, včetně vyhledávání a nalezení vhodné nabídky, prohlídky vozu, zkušebních jízd, výměny starého vozu, vyjednávání o ceně, platby a konečného dodání vozu. Dealeři, kteří chtějí vzbudit důvěru a přesvědčit zákazníka, vytvářejí hybridní model, jehož součástí je on-line prostředí, ale zároveň i nabídka na kamenných pobočkách," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Podle údajů AAA AUTO navštívilo jen v únoru 2023 jejich on-line platformu, která obsahuje na dvanáct tisíc nabídek prověřených ojetých aut, téměř 4,5 milionu zákazníků. To představuje nárůst o 159 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2022. 64 % lidí hledalo vozy s benzínovými motory, což je meziročně o 125 % více. „Češi se snaží přizpůsobit rostoucím cenám ve všech segmentech, proto tomu uzpůsobili i vyhledávání úspornějších alternativ automobilů. Nejčastěji hledají benzínové hatchbacky s pětistupňovou manuální převodovkou,“ doplnila Topolová. Diesely hledá o 21 % méně lidí než v loňském únoru, ale stále jde o téměř třetinu všech vyhledávání. V případě dieselů pak zákazníci nejvíce hledají kombíky se šestistupňovou manuální převodovkou. Největší nárůst zájmu byl zaznamenán u hybridních aut, které hledalo o 305 % více zákazníků než vloni. Nejčastěji pak SUV s automatickou převodovkou.




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.