Praha 19. června 2014 – Mnoho českých řidičů vyrazí během letošních prázdnin na dovolenou svým vlastním vozem. Podle statistik AAA AUTO roste mezi českými řidiči zájem o rodinné vozy typu MPV, kterými mohou pohodlně přepravit do vzdálenějších destinací sebe i svou vícečetnou rodinu. Za prvních pět měsíců roku 2014 bylo prodáno téměř o pětinu více ojetých vozů této kategorie.
Velkoprostorové vozy kategorie MPV jsou stále oblíbenější volbou českých řidičů při nákupu ojetého automobilu. AAA AUTO prodalo od ledna do května tohoto roku celkem 1877 vozů, což je meziroční nárůst o 18 %. „Vozy MPV jsou častým cílem našich zákazníků. Jejich praktičnost a užitné vlastnosti oceňují nejen muži, ale i ženy, které tvoří přibližně čtvrtinu zájemců o automobil této kategorie,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Poptávka po těchto vozech téměř překonává nabídku, proto pokud si někdo koupí vůz MPV nyní a bude jej udržovat v dobrém stavu, po několika letech jej opět velmi snadno prodá,“ doplňuje Karolína Topolová.
Ze statistik dále vyplývá, že 58 % z prodaných vozů MPV má motor poháněný naftou a 26 % automobilů je schopno převézt až sedm osob. K nejprodávanějším modelům dlouhodobě patří Renault Scénic, Škoda Roomster, Citroën C4 Picasso, Ford C-MAX či Opel Zafira. Naopak dříve velmi oblíbený automobil Citroën Xsara Picasso opustil pozici jednoho z nejprodávanějších vozů této kategorie a letos uzavírá první desítku v žebříčku prodejnosti vozů MPV. Nabídka AAA AUTO čítá v současnosti téměř 1000 vozů MPV.
|
|
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 22 let. Provozuje síť 33 poboček v České republice, na Slovensku, v Rusku a v Maďarsku. Za dobu své existence již obsloužila přes 1,4 milionu zákazníků. Auditované výnosy skupiny v roce 2012 činily 336 milionů eur. V roce 2013 AAA AUTO prodalo celkem 56 648 vozů, z toho 38 297 v ČR, 15 896 na Slovensku a 2455 na ruském trhu. Společnost prodává vozy také pod staronovou značkou Mototechna, pod kterou v České i Slovenské republice soustředila nabídku „zánovních“ automobilů. V dubnu 2014 Mototechna zahájila prodej luxusních vozů v novém segmentu Mototechna Premium. Značka AAA AUTO se v rámci studie agentury Ogilvy & Mather z podzimu roku 2013 umístila mezi deseti nejlepšími českými značkami po listopadu 1989.
|
|