OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen e-Golf (2014 – 2020)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Příznivé ceny

Nízké náklady na provoz

Tichá jízda

Žádné lokální emise

O vozidle

Ještě před ofenzívou elektromobilů postavených na čistě elektrické platformě MEB se průkopníkem elektrické trakce u Volkswagenu stala varianta legendárního modelu Golf. Typ e-Golf vznikl na platformě MQB v sedmé generaci kompaktního modelu a vyráběl se v letech 2014 – 2020. Auto jde v zásadě sehnat ve dvou verzích: varianty vyráběné do roku 2017 mají menší baterii s kapacitou 24,2 kWh a dojezdem ve starším cyklu NEDC 190 kilometrů, modely vyráběné od roku 2017 pak mají baterii s kapacitou 35,8 kWh a dojezd v tomtéž starším cyklu (ten je méně realistický, než WLTP) rovných 300 kilometrů.

Kromě kapacity baterie se liší i další parametry vozu. U kusů před modernizací má elektromotor pohánějící přední nápravu 85 kW, po ní výkon stoupl na 100 kW. Ze sítě se střídavým napětím se e-Golf v první verzi umí nabíjet výkonem maximálně 3,6 kW a rychlé nabíjení bylo u tohoto modelu volitelným prvkem výbavy (auto ho ale většinou mají). Na rychlonabíječkách pak byl nabíjecí výkon maximálně 40 kW, zároveň tato volba navýšila i výkon standardního AC nabíjení a to na 7,2 kW. To je u verzí po modernizaci standard a většina vozů po modernizaci má i rychlodobíjení. Pro něj Volkswagen e-Golf používá standardní CCS konektor.

Pohon je vlastně tou hlavní odlišností od běžných verzí sedmé generace Volkswagenu Golf. Elektrický e-Golf vlastně i stejně vypadá, rozpoznat ho lze podle detailů, jako je například chybějící výfuk. To znamená, že i ergonomie a ovládání vozu odpovídá oblíbenému Golfu sedmé generace. Auto má moderní výbavu, oproti běžným Golfům většinou nadstandardně bohatou. Sedmá generace VW Golf se také chlubí skvělými jízdními vlastnostmi, tady je v případě e-Golfu jen potřeba počítat s vyšší hmotností a tím, že maximální rychlost je omezena na 140 km/h. Zejména u starších provedení je pak potřeba počítat s omezeným dojezdem.

Po praktické stránce je e-Golf úplně normální Volkswagen Golf, který si získal tak široké zástupy příznivců. Kabina je tedy dostatečně prostorná a pro zavazadla je tu v podstatě standardní objem 341 litr.

Výbava

Volkswagen e-Golf je nejen elektrickou verzí běžného Golfu sedmé generace, ale také jeho verzí poměrně bohatě vybavenou. Výbava modelů na trhu se může lišit, ale obsahuje typicky to nejmodernější, co bylo v době vzniku modelu v dané třídě možné a obvyklé. I na dnešní poměry je tak výbava nadstandardní, a to třeba i v oblasti komentivity nebo asistenčních systémů.

Design

Design elektrické verze Volkswagenu Golf se od běžných provedení prakticky neliší, auto jen mělo standardně Full LED světlomety, které v té době běžné nebyly. A často na něj narazíme v bílé barvě, která byla pro tento model vcelku typická. Sedmá generace Golfu je velmi elegantní a nadčasové auto a e-Golfu to tak stále velmi sluší.

Spotřeba

Elektrický Golf se nemůže pochlubit kdovíjak rekordním dojezdem, před modernizací je to podle norem pouze 190 kilometrů, po ní pak slušných 300 kilometrů. Ovšem spotřeba vozu je nízká, u modernizovaných verzí s větší (a těžší) baterií i vyšším výkonem motoru udává Volkswagen kombinovanou spotřebu 12,7 kWh na 100 kilometrů a k této hodnotě se lze v praxi přiblížit, v praxi lze snadno dosahovat hodnot kolem 14 kWh na 100 kilometrů.

Jízdní vlastnosti

Volkswagen Golf sedmí generace patří mezi auta s vysoce hodnocenými jízdními vlastnostmi a pro jeho elektrickou verzi to platí rovněž. Díky nízkému těžišti je ovladatelnost auta opravdu skvělá, celkovou dynamiku ale samozřejmě trochu hmotnost baterií krotí. Přesto je e-Golf příjemně svižný, jen je potřeba počítat s tím, že maximální rychlost je omezena na 140 km/h.

Bezpečnost

Sedmá generace Volkswagenu Golf platí za moderní a velmi bezpečné auto. V testech organizace Euro NCAP získala sedmá generace pět hvězdiček a pro e-Golf toto hodnocení platí taktéž. Vůz těží z toho, že coby elektromobil dostal nadstandardní výbavu, takže má nejen spoustu bezpečnostních prvků, ale také řadu asistenčních systémů.

Praktičnost

Zatímco třeba plug-in hybridní Golf GTE má trochu omezený zavazadlový prostor, e-Golf posádku a její zavazadla nijak neomezuje. Místa je tedy v autě dost a v zadní části zbývá pro náklad 341 litr místa. Zadní sedadla jsou tu klasicky sklopná, takže jde prostor snadno rozšířit na 1 231 litr.

Komfort

Jízdní komfort je špičkovou disciplínou e-Golfu. Podvozek je sice tužší, ale zvládá s grácií i nepříjemné nerovnosti, posádka si pak může při jízdě vychutnávat ticho elektrické trakce modelu. K celkovému komfortu pak přispívají ještě různé nadstandardní prvky výbavy.

Provozní náklady

I když není Volkswagen e-Golf z dnešního pohledu zrovna nejmodernější elektromobil, jednou věcí se chlubit může: nízkými provozními náklady. Nejen, že se v praxi daří často držet spotřebu do úrovně 14 kWh na 100 kilometrů, ale elektromobil je i servisně nenáročný, navíc běžné díly na vůz jsou shodné s běžnými provedeními sedmé generace Golfu.

Volkswagen e-Golf