




Proč koupit |
---|
Spolehlivost Nízké provozní náklady Nízká spotřeba Jízdní komfort Dobrý vnitřní prostor (kombi) |

O vozidle
I když japonská Toyota používala po nějakou dobu v Evropě pro své kompaktní hatchbacky a kombi označení Auris, rozhodla se v roce 2018 s další generací modelu vrátit k tradičnímu označení Corolla, pod kterým v Evropě do té doby zůstával jen sedan. Tradiční označení v zásadě nezměnilo nic na koncepci vozu, ten ale oproti předchozím generacím prošel výraznou technickou modernizací a postaral se o určitý posun ve vnímání zákazníků. Corolla je i v této (globálně už dvanácté) generaci sice spíš konzervativním modelem, ale auto dostalo i překvapivě vyvážený, moderní a atraktivní design, který působí nejen hodnotně, ale má i určité dynamické prvky, kterými Toyota odkazuje na své aktivity a úspěchy v motoristickém sportu.
Dvanáctá generace Corolly stojí na moderní platformě TNGA, která umožnila snížit těžiště vozu, zlepšit jeho vyvážení, využití prostoru i vylepšit jízdní vlastnosti. Díky nové platformě je tak Corolla od roku 2018 nejen velmi komfortní vůz, ale zároveň auto s velmi jistými jízdními vlastnostmi, které dovede řidiče pobavit. Má to samozřejmě svá specifika, protože Toyota u tohoto modelu nadále klade důraz na hybridní pohon. Ten s touto generací dokonce poprvé přišel ve dvou variantách. K základní verzi, kde má benzínový motor objem 1,8 litru a soustava dává výkon 90 kW, přibyla i silnější verze s dvoulitrovým agregátem a 132 kW. Tyto varianty pak v rámci modernizace pro rok 2023 posílily, základní verze dostala 103 kW, silnější pak 144 kW. Jedinou konvenční jednotkou, která byla navíc k dispozici jen v prvních verzích, je čtyřválec 1,2 litru s 85 kW.
Z hlediska karosářských variant lze u Corolly vybírat ze tří verzí, které se liší nejen designem, ale částečně i určitými změnami v technice. Takže zatímco klasický pětidveřový hatchback stojí na podvozku s rozvorem 2 640 mm, sedan a kombi mají rozvor 2 700 milimetrů. Designově jsou si ale bližší hatchback a kombi, sedan se od nich vzhledem trochu odlišuje, toto provedení také může mít pod kapotou pouze slabší provedení hybridního pohonného ústrojí.
Výbava
Corolla je už v základu dobře vybavený vůz, kterému nechybí všechny dnes obvyklé a oblíbené prvky výbavy. Navíc platí, že v jejím případě si zákazníci rádi pořizují vybavenější verze, takže je na trhu dostatek aut s opravdu špičkovou výbavou, ve které nechybí nejmodernější asistenční systémy a další prvky.
Design
Globálně již dvanáctá generace Toyoty Corolly se zejména v případě designu trochu odpoutala od celkově konzervativního pojetí vozu. Design je stále velmi elegantní a nadčasový, což dokazuje i fakt, že facelift pro rok 2023 byl pouze decentní. Ovšem Toyota do něj zakomponovala moderní a dynamické prvky, které vzhled osvěžují a odkazují na aktivity automobilky v motoristickém sportu.
Spotřeba
Důraz na hybridní pohonné jednotky přináší velká pozitiva v oblasti spotřeby paliva. Toyota Corolla umí být opravdu velmi úsporná, její léty prověřené hybridní ústrojí funguje skvěle a spotřebu sráží zejména v městském provozu. Corolla v tomto ohledu dovede spolehlivě konkurovat těm nejúspornějším dieselovým kompaktním modelům.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti jsou jednou z kapitol, kterou Toyota u dvanácté generace Corolly výrazně vylepšila. Podepisuje se na nich platforma TNGA, která má nižší těžiště a přináší celkově lepší vyvážení auta. Corolla je tak skvěle ovladatelná a nabízí řidiči nebývalou jistotu, což umožňuje i příjemnou sportovní jízdu.
Bezpečnost
Toyota si zakládá nejen na spolehlivosti svých vozů, ale také na jejich bezpečnosti. Corolle dvanácté generace tak nechybí žádný důležitý bezpečnostní nebo asistenční prvek a v testech Euro NCAP si v roce 2019 tento model vybojoval plný počet pěti hvězdiček, přičemž z hlediska detailního hodnocení se v té době pohyboval prakticky ve všech disciplínách na špičce své třídy.
Praktičnost
Tři karosářské varianty Toyoty Corolly přinášejí tři různé úrovně praktičnosti. Hatchback je kompaktní a potěší manévrovatelností, místo na zadních sedadlech je ale i vzhledem ke kratšímu rozvoru trochu omezené a v zavazadlovém prostoru nabídne tato verze 361 litr místa. Kombi a sedan s delším rozvorem jsou pro posádku podstatně prostornější a pohodlnější, kombík pro zavazadla nabízí slušných 598 litrů místa, sedan nabídne stále velmi solidní 471 litr.
Komfort
Jízdní komfort je dalším plusem tohoto provedení Corolly, automobilka tu nemusela i přes výrazné zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti auta dělat žádné kompromisy. Podvozek tak dobře filtruje nerovnosti a celkově velmi příjemné je i odhlučnění auta. Ke komfortu přispívají také plynulá hybridní pohonná ústrojí, zejména silnější provedení má suverénní projev, kdy není třeba agregát často vytáčet a tak zůstává jízda příjemně tichá.
Provozní náklady
Hybridní pohon Corolly přináší nejen nízkou spotřebu paliva. Konstrukce pohonných jednotek je totiž léty prověřená a Toyota se u nich může chlubit skvělou životností a spolehlivostí. To ostatně platí pro Corollu jako celek, takže z hlediska provozních nákladů je tohle příjemně nenáročné auto, které vyžaduje především běžnou pravidelnou péči.