OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Subaru Outback (2003–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Pohon všech kol

Výborný vnitřní prostor

Spolehlivost

Silné motory

Dobré jízdní vlastnosti

Dobrá výbava

Prostupnost terénem

O vozidle

Subaru Outback je vozem, který slavil u zákazníků velké úspěchy ještě předtím, než nastoupila současná vlna popularity SUV. Je to vlastně klasický model Subaru Legacy v provedení combi se zvýšenou světlou výškou. Ostatně, však také tento model dříve nesl jméno Legacy Outback, postupem času jej však výrobce vyčlenil jako samostatný model. S Legacy však má společné téměř vše – techniku i design, mírně se mohou lišit jednotlivé prvky výbavy a motorizace. 
 
Model vyráběný od roku 2003 je třetí generací Outbacku, ačkoli pro Legacy je to již generace čtvrtá. Auto si za dobu své existence získalo výbornou pověst spolehlivého a robustního vozu s dostatkem místa pro posádku, vysokou úrovní bezpečí a výbornými vlastnostmi v lehkém terénu. Ty jsou dány právě náhonem na všechna kola, který u Subaru funguje stále výhradně na mechanickém základu a nepotřebuje k fungování komplikovanou elektroniku, a také zvýšenou světlou výškou. Permanentní pohon všech kol je výhodou na vozovkách se sníženou adhezí a mimo zpevněné cesty. Co se vzhledu týče, je Outback elegantní automobil s vlastním stylem. Rozhodně si jej s jiným autem nespletete. Oproti klasickému Legacy je vůz ještě výraznější díky vyšší stavbě a drsnějšímu oplastování. Navíc vozy značky Subaru nejsou na našich silnicích kdovíjak časté, takže Outback působí i trochu výjimečným dojmem. V interiéru je dobře vidět pozice na rozmezí tříd. Co se zpracování týče, to je na velmi dobré úrovni, ovšem použité materiály a celkový design odpovídají spíše střední třídě. Luxus třídy vyšší střední tu nečekejme. To ovšem neznamená, že by celkově interiér nepůsobil hodnotným dojmem, Subaru prostě vyznává jednodušší a méně okázalý styl. Naopak výbava vozů může být velmi bohatá, to ovšem platí i pro řadu dalších zástupců střední třídy. 
 

Kromě pohonu všech kol jsou pro Subaru naprosto typické také ploché motory boxer. Ty samozřejmě zamířily i pod kapotu modelu Outback se zvýšenou světlou výškou. Skladba motorů je v podstatě podobná klasickému Legacy, vynechán však byl základní dvoulitrový čtyřválec. Základní jednotkou se tak stal čtyřválec 2,5 litru s výkonem 127 kW. Silnější alternativou je pak třílitrový šestiválcový boxer s výkonem 180 kW, který se vyznačuje nebývale sametovým chodem a ohromnou silou, jeho spotřeba je však pochopitelně hodně vysoká. Diesel můžeme pod kapotou Legacy najít jediný a Subaru jeho uvedení trvalo až do roku 2008. Motor má vcelku standardní výkon 110 kW, vzhledem ke koncepci s protilehlými písty je však neobyčejně kultivovaný a točivý. S Outbackem si hravě poradí a přitom spotřeba zůstává ve velmi příjemných mezích. 

Výbava

Subaru Outback má od základních provedení velmi dobrou výbavu. Ve třetí generaci najdeme ve standardu například automatickou duální klimatizaci, elektricky vyhřívaná a sklápěná zrcátka, tempomat a další komfortní prvky. Vyšší výbavy pak přidávají další lákavé prvky navíc a na trhu bývají vcelku dobře zastoupeny. 

Design

Vzhled Subaru Outback vychází z modelu Legacy a ve své třídě je vcelku svébytný a originální. Základní konzervativní tvary jsou tu kombinovány s vyšší stavbou a oplastováním, které dodává vozu dobrodružnější výraz. Outback je vůz s celkově vyváženými liniemi a působí nadčasově. 

Spotřeba

Subaru Outback má tradiční permanentní pohon všech kol a vyšší stavbu, což se projevuje na logicky trochu vyšší spotřebě paliva. Oproti běžnému Legacy je však nárůst jen mírný a rámci čtyřkolek je spotřeba velmi dobrá a překvapí i u benzinových motorů. Výjimkou je ovšem benzinový šestiválec 3,0 litru s vysokým výkonem, který se v konzumaci paliva ovšem nedovede příliš krotit. 

Jízdní vlastnosti

I přes vyšší stavbu má Subaru Outback velmi dobré jízdní vlastnosti, které jsou v podstatě téměř shodné jako u běžné osobní verze. Mezi vozy s vylepšenou průchodností terénem patří Outback na absolutní špičku. Jediné záludnosti čekají na řidiče v případě náhlé změny charakteru povrchu, což však platí i pro vozy s pohonem jedné nápravy. Jinak je jistota držení stopy a stabilita vozu neobyčejná. Podepisují se na tom i právě ležaté motory boxer, které se podílejí na snížení těžiště. 

Bezpečnost

Třetí generace Subaru Outback nikdy neprošla nárazovými zkouškami Euro NCAP. Vzhledem k robustní konstrukci, dobrým výsledkům předchozí generace, dobré bezpečnostní výbavě a skvělému pohonu všech kol je však úroveň bezpečí opravdu vysoká. 

Praktičnost

Subaru Outback třetí generace nemá na poměry velkých combi příliš velký zavazadlový prostor. Objem 459 litrů je v dané třídě spíše podprůměrný, ale pro většinu zákazníků bude dostačující. Důležitý je však dostatek místa v interiéru, kde nebude posádka rozhodně strádat. 

Komfort

Outback nabízí krom velmi dobrých jízdních vlastností i solidní jízdní komfort. Je to dáno nejen dobrou schopností filtrovat nerovnosti, ale také kultivovanými a tichými motory a solidním odhlučněním. Interiér nabízí dostatek místa a posádka se tu bude cítit pohodlně i díky skvělým sedadlům. 

Provozní náklady

Vozy Subaru tradičně patří mezi velmi spolehlivé a Outback je toho důkazem. Je to dáno většinou prověřenou a trvanlivou technikou, výjimku ovšem může tvořit nový vznětový motor, na který nebyla z počátku dostatečně dimenzována spojka. Proto je dobré se na její stav zaměřit. Spotřeba paliva je trochu vyšší než u běžných vozů, avšak většinou nijak zásadně vysoká. 

Subaru Outback