OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes-Benz Sprinter (2006–2018)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Široká nabídka verzí

Ohromný vnitřní prostor

Úsporné a silné motory

Hodnotný design

Možnost pohonu všech kol

Možnosti výbavy

O vozidle

Druhá generace Mercedesu Sprinter oproti té první výrazně povyrostla a zmohutněla. Vůz tak ztratil výhodu v podobě nižší hmotnosti, a tudíž lákavé spotřeby paliva, na druhou stranu získal na přepravní kapacitě a celkové robustnosti. Mercedes také ještě výrazně rozšířil celkové možnosti výběru konkrétního provedení vozu. Kromě klasického skříňového provedení s různou úrovní prosklení a případně přepravní kapacitou pro cestující je k dispozici i klasický mikrobus, valník a také samostatný podvozek pro zabudování libovolné nástavby. Podvozek existuje navíc ve verzích s jednoduchou nebo dvojitou kabinou, takže i s nástavbou může Sprinter odvézt až šest cestujících. Ceník jednotlivých konfigurací je opravdu předlouhý, Sprinter je celkově nabízen ve třech provedeních rozvoru, třech výškách kabiny a v základní verzi také ve dvou úrovních nosnosti. Přepravní prostor má objem od 7,5 do 17 metrů krychlových. Kromě standardní verze s pohonem zadních kol existuje Sprinter také ve variantě s pohonem všech kol a zvýšeným podvozkem, který se hodí například na obsluhování horských oblastí. Na trhu ojetých vozů je ovšem takové provedení vzácností.
 
Sprinter je mezi dodávkovými vozy překvapivě komfortním vozem a má i hodně nadstandardní možnosti výbavy. Za tu si však Mercedes nechá důkladně zaplatit, takže většinou se setkáme s obyčejněji vybavenými exempláři. Standardem je třeba jen airbag řidiče, zajímavostí je asistent ochrany proti bočnímu větru.
 

Nabídka motorů je oproti struktuře nabízených verzí vcelku jednoduchá a převažují v ní turbodiesely. Základem jsou opět motory 2,2 CDI s výkony 65, 80, 95 a 110 kW. Modernizované verze se pak nabízí s výkony 70, 95 a 120 kW a mají sníženou spotřebu. Nejsilnějším agregátem je pak šestiválec o objemu tři litry, který dává výkon 135 a u modernizovaného provedení 140 kW. Modernější verze lze mít i v úspornějších variantách BlueEfficiency, které plní normu Euro 6. Tu hravě splní i jediný benzinový agregát v nabídce, kterým je přeplňovaný čtyřválec 1,8 litru o výkonu 115 kW. Tato verze není v běžném provedení příliš atraktivní, k dostání je ovšem i jako varianta s možností pohonu na CNG, pak může i toto řešení přinést zajímavé úspory. 

Výbava

Základní výbava běžných verzí Sprinteru ovšem příliš bohatá není. V případě koupě ojetého vozu a nároků na lepší výbavu je nutné hledat kusy, u kterých byli původní majitelé za různé komfortní prvky ochotni připlatit nemalé částky. I přesto však patří Sprinter k celkově lépe vybaveným dodávkovým vozům. 

Design

Sprinter druhé generace se na rozdíl od té první řadí k dodávkám, u kterých už si výrobci dávali záležet i na jejich vzhledu. Design je celkově robustní a mohutný a vůz rozhodně působí nepřehlédnutelným dojmem. 

Spotřeba

Nárůst rozměrů a robustnější konstrukce se projevují na vyšší spotřebě než u první generace, lépe jsou na tom až modernější verze s inovovanými motory. Ty jsou z hlediska spotřeby nejzajímavější. Lákavou možností může být také varianta se zážehovým motorem a pohonem na palivo CNG, ta je ovšem na trhu ojetých vozů vzácností.

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Sprinteru odpovídají třídě velkých dodávek s pohonem zadních kol, žádná větší překvapení nás tu nečekají. Stojí za to ovšem připomenout, že vůz je k dispozici také ve variantě s pohonem všech kol, ta výrazně zlepší ovladatelnost například na zasněžených silnicích a rozbahněných polních cestách. Na jízdu po nich je tato varianta vybavena, protože má zvýšenou světlou výšku. 

Bezpečnost

Dodnes nadále platí, že u dodávkových vozů se na bezpečnost nehledí zdaleka tolik jako u vozů osobních. Vzhledem k využití je to vcelku logické. Sprinter však patří k těm bezpečnějším dodávkám, ať už díky robustní konstrukci, nebo vcelku solidním možnostem bezpečnostní výbavy. Její zajímavostí je například asistent ochrany proti bočnímu větru. 

Praktičnost

Množství dostupných verzí a přepravní kapacita patří k velkým přednostem Sprinteru. Mercedes tu oproti předchozí generaci učinil veliký krok kupředu, a jeho velká dodávka tak patří k nejpraktičtějším ve třídě. 

Komfort

Velká dodávka Mercedesu patří k nejkomfortnějším vozům ve třídě. Pracoviště řidiče je pohodlné a i jízdní projev auta patří k tomu lepšímu. Mercedes pak nabízí opravdu širokou paletu příplatkových prvků, pomocí kterých lze cestovní komfort ještě výrazně vylepšit. 

Provozní náklady

S nárůstem rozměrů a přepravní kapacity přišla i trochu vyšší spotřeba paliva. Situaci vylepšují modernizované verze s úspornějšími verzemi motorů CDI. Zapomenout ovšem nesmíme ani na servisní náklady, které mohou být u Sprinteru vyšší než u jeho soupeřů. 

Mercedes-Benz Sprinter