




Proč koupit |
---|
Elegantní vzhled Dobrý vnitřní prostor Bohatá nabídka verzí Jízdní komfort |

O vozidle
V roce 2015 představil Mercedes-Benz nové SUV GLC, které nahradilo model GLK. Změna názvu souvisí se zpřehledněním nabídky, GLC je tak už na první pohled SUV alternativou k tradičnímu sedanu či kombi třídy C, jde tedy o středně velké SUV. Vůz stojí na platformě, která má primárně pohon zadních kol a z toho pramení jeho skutečně prémiové pojetí s vyváženými proporcemi karoserie, které z GLC dělají na první pohled elegantní a hodnotně působící auto. Svou duší je to skutečný Mercedes, tedy auto, které klade důraz především na výborný komfort posádky a má jasné kvality jak v oblasti zpracování interiéru a vnitřního prostoru, tak třeba pohonných ústrojí.
GLC nabízí posádce dostatek místa, i když třeba menší model GLB postavený na platformě s předním pohonem umí být v některých ohledech i praktičtější. Nenabízí ale takový pocit bytelnosti a komfortu, jako GLC, v tom je klasická koncepce jedinečná. Jízdní komfort je tím hlavním na čem si dal Mercedes záležet a platí to i v případě o rok později uvedené SUV-kupé alternativě nazvané GLC Coupé. Ta stále preferuje jízdní komfort nad sportovní dynamikou a platí to i pro různá provedení podvozku, GLC může mít klasický ocelový podvozek, případně variantu s adaptivními tlumiči nebo dokonce vzduchové odpružení.
Posádka má uvnitř dostatek místa, pro zavazadla nabízí GLC až 580 litrů místa, provedení GLC Coupé nabídne stále slušnou hodnotu 491 litr. Posádka se může těšit z velmi pohodlných sedadel a celkově bohatě vybaveného a kvalitně udělaného interiéru, což navyšuje komfort cestování.
Pohonných jednotek může být pod kapotou GLC celá řada, vesměs ale jde o klasiku v podobě benzínových nebo naftových čtyřválců a šestiválců, vrcholná AMG provedení mají i osmiválce. Paleta motorů se obměnila při faceliftu, který Mercedes představil v roce 2019. Tehdy došlo hlavně ke změně u dieselových jednotek, původní čtyřválce 2,2 litru nahradily novější motory 2,0 litru s navýšeným výkonem. Zatímco agregát 2,2 litru před modernizací byl k dispozici s výkony 125 a 150 kW, modernizace přinesla dvoulitr s výkony 120, 143 nebo 180 kW. Šestiválec měl původně 190 kW, po modernizaci pak 243 kW a objevila se i plug-in hybridní dieselová verze s kombinovaným výkonem 225 kW (čtyřválec a elektromotor). I nabídka benzínových agregátů je bohatá a obsahuje i plug-in hybrid, výkon čtyřválců je 155, 180 nebo 235 kW (plug-in) před modernizací a 145, 155, 190 a 245 kW po ní. Provedení AMG 43 se šestiválcem má 270 nebo 287 kW, osmiválcové verze 63 a 63 S AMG mají 350 a 375 kW, facelift výkon neovlivnil.
Výbava
Mercedes GLC je typicky dobře vybavené prémiové SUV. Sice opět, jak už je obvyklé, záleží hodně na konkrétní konfiguraci vozu, ale i ta základní rozhodně nebyla nijak chudá či odbytá. GLC vyráběné do roku 2022, obzvláště verze po faceliftu, může mít i velmi moderní technologie, ať už jde o infotainment, nebo třeba asistenční a bezpečnostní systémy.
Design
Mercedes GLC je ztělesněním elegance, ani kupé varianta vlastně nechce být přehnaně sportovním modelem. Je to auto, které ctí hodnoty značky Mercedes. Design je nadčasový, což dokazuje fakt, že ani s faceliftem v roce 2019 se vzezření modelu zásadně neproměnilo. GLC tak vypadá vždy velmi hodnotně a má vyvážené proporce.
Spotřeba
Spotřeba jednotlivých verzí Mercedesu GLC se může hodně lišit. Diesely jsou ale tradičně velmi úsporné a je jedno, jestli jde o čtyřválce nebo šestiválce, ty dovedou nabídnout příjemný poměr výkonu a spotřeby paliva. Benzínové verze umí být trochu žíznivější, ale zajímavou alternativou může být plug-in hybrid. U modernizovaných benzínových provedení spotřebu snižuje mild-hybridní technika.
Jízdní vlastnosti
Mercedes GLC se z hlediska jízdních vlastností soustředí na komfort, auto se příjemně pohupuje a daří se mu výborně filtrovat nerovnosti rozbitých českých silnic. Řízení je spíše lehké, což samo o sobě naznačuje, že GLC nemá kdovíjaké sportovní ambice. Platí to svým způsobem i o verzích AMG, které rozhodně nejsou žádným ostrým sportovním náčiním, ale spíš nesmírně rychlým dálničním expresem.
Bezpečnost
Mercedes GLC vyráběný v letech 2015 – 2022 je už dostatečně moderním SUV, takže má množství špičkových asistenčních a bezpečnostních systémů. To také vozu v roce 2015 vyneslo plné pětihvězdičkové hodnocení v testech organizace Euro NCAP.
Praktičnost
Středně velké SUV Mercedesu je možná podobně prostorné, jako menší model GLB, ovšem i tak je jeho praktičnost výborná. Obzvlášť, když to porovnáme s jinými prémiovými konkurenty v této velikostní kategorii, tedy BMW X3 nebo Audi Q5. Zavazadlový prostor GLC pojme až 580 litrů nákladu, elegantnější a dynamičtěji tvarované GLC Coupé zvládne 491 litr.
Komfort
Právě komfort je jednou z hlavních výhod Mercedesu GLC. Toto středně velké SUV dovolí uživateli ochutnat, jak se asi mohou cítit cestující ve špičkové limuzíně třídy S. Komfort zaručuje nejen skvěle vyladěný podvozek, ale také výtečná sedadla s bohatě dimenzovanými sedáky a také celkové zpracování interiéru.
Provozní náklady
Coby vůz prémiové značky bude Mercedes GLC provozně trochu nákladnější, než běžná mainstreamová auta, na druhou stranu ještě nejde o žádné extrémní hodnoty. Servis vozu je vcelku běžný jen s přihlédnutím k nákladům spojeným se značkou, motory dovedou být úsporné.