




Proč koupit |
---|
Skvěle fungující pohon Tichá jízda Solidní dojezd Moderní technologie Snadné dobíjení |

O vozidle
Niro je kompaktní crossover značky Kia, který se soustředí na nabídku alternativních pohonů. Z tohoto hlediska je Niro svým způsobem průkopník, už první generace se nabízela jako hybrid, plug-in hybrid a také jako čistý elektromobil. V roce 2022 na tuto první generaci navázala druhá, která přivezla o něco atraktivnější a propracovanější design. Ten posunul Niro z říše čistě konzervativních vozů do světa atraktivních kompaktních crossoverů. Kia se opět rozhodla v této generaci nabídnout celou paletu pohonů, mezi kterými nechybí ani čistě elektrická verze.
Elektrická Kia Niro druhé generace má baterii s kapacitou 64,8 kWh a pohání ji elektromotor o výkonu 150 kW. To na první pohled jasně naznačuje, že se Niro EV na rozdíl od některých jiných elektromobilů nežene za kdovíjakými jízdními výkony, na stranu druhou má v rámci běžných aut stále nadprůměrný výkon. To se pozitivně projevuje v jízdním chování auta. Pohon je krásně plynulý a umožňuje jak klidnou, tak příjemně svižnou jízdu, při které přitom zůstává Niro EV skvěle efektivní. Je to dáno i použitou elektrickou platformou koncernu Hyundai, do kterého automobilka Kia spadá. Už první Niro v elektrické verzi bylo skvělé třeba v rekuperaci energie při brzdění, druhá generace je celkově ještě o něco efektivnější. Udávaná spotřeba v cyklu WLTP činí 16,2 kWh na 100 kilometrů a není to rozhodně žádné utopické číslo. V cyklu WLTP nabízí Niro EV druhé generace dojezd až 460 kilometrů. Co se nabíjení týče, nabízí Niro maximální výkon 75 kW, takže z 10 na 80 % se na rychlonabíječkách s vysokým výkonem auto nabije zhruba za 45 minut. Domácí nabíjení funguje z třífázové nabíječky (třeba wallboxu) výkonem maximálně 11 kW, to pak nabití auta trvá 6 hodin a 20 minut.
I když se Niro zdá být především městským crossoverem, díky solidnímu dojezdu a také dobré nabídce místa v interiéru je to auto vhodné i pro delší cesty. Posádka si užívá moderní interiér, ve kterém je dostatek místa, pro zavazadla tu za sedadly zbývá slušných 475 litrů místa. Elektrické Niro je tak velmi univerzální vůz. Univerzalitu podtrhuje mimochodem i funkce V2L, tedy schopnost auta napájet další spotřebiče. Tu mají tři vyšší z celkem čtyř stupňů výbavy, které Kia pojmenovala Active, Style Pro, Style a Premium. Druhá generace elektrického Nira patří navíc k mladším ojetinám, u kterých se mohou zákazníci ještě těšit z nadstandardní sedmileté záruky, kterou Kia na své vozy nabízí. Může to tedy být vhodná vstupní cesta do světa elektromobility.
Výbava
Elektromobily bývají často dobře vybavené a je to i příklad Kie Niro EV druhé generace. Už základní provedení má z hlediska komfortu a bezpečnosti velmi bohatou výbavu včetně moderního infotainmentu, adaptivního tempomatu, moderního palubního systému s bohatou konektivitou a spoustou bezpečnostních funkcí. Vyšší výbavy k tomu přidávají některé velmi pokročilé prvky a komfortní výbavu jako špičkový audio systém nebo sedadla s čalouněním z veganské kůže.
Design
První Kia Niro byla spíše konzervativní crossover, druhá generace vyráběná od roku 2022 přeci jen vsadila na trochu atraktivnější design. Niro EV se nesnaží dávat na odiv svou elektrickou povahu, dominantním designovým prvkem je tu široký zadní sloupek, který může být u vybraných kusů v kontrastním provedení k lakování karoserie.
Spotřeba
Udávaná spotřeba Kie Niro v cyklu WLTP činí 16,2 kWh na 100 kilometrů a v praxi lze skutečně s podobnou spotřebou jezdit. Díky tomu nabízí Niro normovaný dojezd až 460 kilometrů na jedno nabití. U nabíjení nabízí Niro maximální výkon 75 kW, takže z 10 na 80 % se na rychlonabíječkách s vysokým výkonem auto nabije zhruba za 45 minut. Nabíjecí stanice s výkonem 50 kW doplní baterii ve stejném rozmezí za něco víc než hodinu. Domácí nabíjení funguje z třífázové nabíječky (třeba wallboxu) výkonem maximálně 11 kW, to pak nabití auta trvá 6 hodin a 20 minut.
Jízdní vlastnosti
Niro se sice nežene za kdovíjakými jízdními výkony, ale jízda s ním je příjemný zážitek. Plynulé pohonné ústrojí umožňuje přesné dávkování výkonu i snadné předjíždění, auto je výborně ovladatelné a „jde za plynem“. Navíc výborně funguje i rekuperace a nízké těžiště dodává řidič v ovladatelnosti auta celkově na jistotě.
Bezpečnost
Kia Niro druhé generace získala v roce 2022 v testech organizace Euro NCAP plné pětihvězdičkové hodnocení. To se týká aut, která jsou vybavena takzvaným „safety pack“, tedy balíčkem dodatečných systémů, pro standardní provedení platí čtyřhvězdičkové hodnocení. Elektrické verze, které jsou u nás dostupné, většinou dodatečné vybavení mají.
Praktičnost
Niro je příjemně praktické kompaktní auto. Díky elektrické platformě s plochou podlahou je uvnitř dostatek místa, pocit prostoru umocňuje i mírně zvýšená stavba karoserie. Do zavazadlového prostoru se vejde 475 litrů nákladu a po sklopení sedadel lze do Nira EV naložit až 1 392 litry nákladu. Praktičnost zvyšuje i možnost připojit k autu a jeho baterii další spotřebiče, zásuvka na 230 V zvládá výkon až 3 kW.
Komfort
Po stránce komfortu je Kia Niro EV druhé generace velmi příjemné auto. Začíná to samozřejmě velmi tichým pohonem a dobrým vyladěním podvozku, který přináší jízdní jistotu, ale zároveň posádku nijak nevytřese na rozbitých cestách. Ke komfortu přispívají i bohatá nabídka místa a dobře dimenzovaná sedadla.
Provozní náklady
Coby dobře vybavený kompaktní elektromobil sice není Kia Niro kdovíjak levným autem, nicméně z hlediska provozních nákladů to může být atraktivní volba. Druhá generace se začala vyrábět v roce 2022 a Kia nabízí nadstandardní sedmiletou záruku, která může uživateli dodat na klidu. Nízké jsou i přímé provozní náklady, tedy spotřeba elektrické energie. A ani servis není kdovíjak náročný.