OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Iveco Daily (2006–2011)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Velmi široká nabídka verzí

Velký vnitřní prostor

Dobré jízdní vlastnosti

Verze i s pohonem všech kol

Výkonné motory

O vozidle

Čtvrtá generace Iveco Daily, tedy tradiční velké dodávky, přišla s novým designem navrženým Giorgetem Giugiarem. Ve své době tak patřila ke vzhledově nejzajímavějším dodávkovým vozům své kategorie, postupem času se ovšem k odvážnějším tvarům přídě propracovala i konkurence. Opět platí, že Daily se prodávalo v téměř nekonečném množství variant. Různé délky rozvoru, různé výšky kabiny, podvozek pro nástavbu a další varianty rozšířily už tak bohatou nabídku předchozího provedení. Od roku 2007 se do nabídky přidala i verze s pohonem 4x4, takže Daily představuje jednu z vcelku mála možností, jak získat dodávkový vůz s tímto druhem pohonu. Opět platí, že nejčastěji narazíme na klasické skříňové provedení s dlouhým rozvorem a větší výškou stropu. U tohoto provedení je totiž přepravní kapacita nadále opravdu masivní. Menší verze jinak ztratily vůči většině konkurentů výhodu ve větší přepravní kapacitě a nosnosti. Daily je konstrukčně relativně těžké auto a to se projevuje na užitečném zatížení jednotlivých verzí. Objem nákladového prostoru se pohybuje od 7,3 krychlových metrů po 17 krychlových metrů, užitečná hmotnost pak v rozmezí 1210 až 3640 kilogramů dle provedení. 
 
Praktickým detailem na karoserii zůstalo oplastování spodní části v pásu o šířce asi 20 centimetrů, což znamená méně poškození při najetí do nečekané překážky při manévrování nebo třeba při manipulaci s těžkým nákladem. Vylepšeno bylo ovládání auta a celkový komfort. Iveco připravilo bohatší výbavu, ovládací síly jsou trochu menší a kabina působí útulněji. Velmi pohodlná jsou sedadla, to řidičovo může mít dokonce i vzduchové odpružení.
 

Pod kapotu Daily zavítaly motory o objemu 2,3 a 3,0 litru. Základem je provedení 2,3 HPI s výkonem 71 nebo 85 kW. Silnější HPT o stejném objemu má výkon 100 kW. Třílitrový turbodiesel začíná na výkonu 107 kW u varianty HPI, silnější provedení se pak dostane na maximum 129 kW. Existuje i zajímavá ekologická varianta s motorem na stlačený zemní plyn, tedy CNG. Tato verze má výkon 100 kW. 

Výbava

Výbava většinou nebývá u dodávkových vozů důležitá, u Daily čtvrté generace je přece jenom o něco lepší než v předchozím provedení. Na druhou stranu najdeme i v této kategorii lépe vybavené dodávkové automobily. 

Design

Čtvrtá generace Iveco Daily, tedy tradiční velké dodávky, přišla s novým designem navrženým Giorgetem Giugiarem. Ve své době tak patřila ke vzhledově nejzajímavějším dodávkovým vozům své kategorie, postupem času se ovšem k odvážnějším tvarům přídě propracovala i konkurence. 

Spotřeba

Iveco Daily patří mezi větší dodávkové vozy a tomu odpovídá celková hmotnost i spotřeba vozu. Jednoduše se nevyplatí jej provozovat pro malé náklady, spotřeba paliva je možná i mírně vyšší než u některých konkurentů, oproti nim toho však Daily mnohdy také uveze více. 

Jízdní vlastnosti

Oproti předchozí generaci došlo u Iveca Daily k vylepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti vozu, nicméně v některých případech může být tato dodávka na nerovné vozovce nervóznější než někteří konkurenti. 

Bezpečnost

Bezpečnost Iveca Daily vychází z nové, robustnější konstrukce, jinak ovšem zůstává nadále základní. Zdaleka ne všechny vozy musejí mít třeba airbag řidiče – ten byl u většiny soudobých konkurentů standardem, u Daily však patřil, alespoň u slabších verzí, do příplatkové výbavy. 

Praktičnost

Daily je konstrukčně relativně těžké auto a to se projevuje na užitečném zatížení jednotlivých verzí. Objem nákladového prostoru se pohybuje od 7,3 krychlových metrů po 17 krychlových metrů, užitečná hmotnost pak v rozmezí 1210 až 3640 kilogramů dle provedení.  

Komfort

U čtvrté generace Iveca Daily se výrobci podařilo zvýšit komfort pro řidiče a jeho spolujezdce. Auto dostalo nové, modernější prvky výbavy, například rádio s CD přehrávačem místo kazetového. O lepší komfort se postarají také výrazně tišší motory a velmi pohodlná sedadla – to řidičovo navíc s možností vzduchového odpružení. 

Provozní náklady

Celkové provozní náklady Iveca Daily jsou veskrze průměrné, možná lehce lepší než průměr. Poměrně robustní konstrukce s vyšší hmotností znamenají především u menších verzí větší spotřebu a menší využitelnost z hlediska užitečné hmotnosti.