OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Infiniti EX (2007–2018)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Sportovní vzhled

Luxusní interiér s kvalitním zpracováním

Jízdní komfort

Dobré jízdní vlastnosti

Bohatá výbava

O vozidle

Infiniti EX je středně velké SUV, které se na trhu utkává s vozy, jako je BMW X3 nebo Audi Q5. Japonská interpretace vozu této kategorie přináší dynamický design a celkově opravdu lákavé tvary. Nepříliš zvýšená světlá výška dává jasně najevo fakt, že EX rozhodně není autem do terénu, jinam než na polní cesty není dobré se s EX zkoušet dostat. Zvenku působí EX velmi dobrým dojmem a tyto pocity pokračují i v interiéru auta. Zpracování je velmi kvalitní, použité materiály jakbysmet. Vpředu si posádka užije opravdu špičkový komfort a může těžit i z velmi bohaté výbavy auta. Vzadu je ovšem situace podstatně horší. Na 4,6 metru dlouhé SUV je tu totiž pro posádku žalostně málo místa – a to jak nad hlavou, tak i v ostatních směrech. Sedáky jsou tu krátké a sezení je tu nepohodlné. Navíc se sem relativně malými dveřmi a vstupním otvorem nastupuje docela nesnadno. Pohodlně se tu tak budou cítit jen menší děti. Podobně i zavazadlový prostor má nedostatečný objem, pouhých 340 litrů, je až s podivem, kam se uvnitř všechny ty vnější centimetry poděly.
 
Jízdně je EX velmi příjemným autem. Jízdní komfort je opravdu špičkový, což je mimo jiné dáno i tím, že menší SUV od Infiniti používá techniku většího a vyspělejšího modelu FX. S tím se pojí i celkově vyšší hmotnost auta, která však přispívá k plavnější a plynulejší jízdě. Přitom ovladatelnost a jízdní vlastnosti jsou také velmi dobré, na tom se zase podepisuje vyspělý pohon všech kol, který za běžných podmínek využívá výhradně zadní nápravu a tu přední připojuje postupně v případě potřeby. Díky tomu je EX agilní a dobře ovladatelné. 
 
Paleta motorů pro EX je tentokrát velmi jednoduchá. U menšího modelu je pochopitelně nesmysl nabízet osmiválec, a tak se nabídka smrskla jen na šestiválce. Z počátku se nabízel jen benzinový agregát 3,7 litru s výkonem krásných 235 kW. To je poměrně žíznivý motor, který ovšem přináší podmanivý projev s krásnou gradací výkonu ve vysokých otáčkách. Úspornější volbou se v roce 2010 stal vznětový šestiválec o skromnějším výkonu 175 kW. U něj se trochu více projevuje poměrně vysoká hmotnost EX, takže jeho dynamika odpovídá spíše některým čtyřválcům od konkurence, přitom spotřeba paliva je pochopitelně vyšší. 

Výbava

Další pochvala míří na adresu bohaté výbavy auta. EX je opět z klasické japonské školy, v základu je tak téměř vše, po čem můžete toužit, a seznam příplatků je jen velmi krátký. To při koupi ojetiny znamená, že se o konkrétní výbavu vozu nemusíte tolik zajímat. 

Design

Japonské SUV střední velikosti přináší dynamický design a celkově opravdu lákavé tvary. Nepříliš zvýšená světlá výška dává jasně najevo fakt, že EX rozhodně není autem do terénu, jinam než na polní cesty není dobré se s EX zkoušet dostat. Zvenku působí EX velmi dobrým dojmem a tyto pocity pokračují i v interiéru auta. Zpracování je velmi kvalitní, použité materiály jakbysmet. 

Spotřeba

Spotřeba paliva rozhodně není předností EX. Může za to relativně vyšší hmotnost auta a také užší nabídka motorů. Turbodiesel sice dovede nároky na palivo držet v přijatelných mezích, ovšem dynamikou se vyrovná slabším a podstatně úspornějším čtyřválcům soupeřů. Benzinový šestiválec pak pochopitelně žádá pořádný přísun paliva. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti FX jsou opravdu velmi dobré, podepisuje se na tom vyspělý pohon všech kol, který za běžných podmínek využívá výhradně zadní nápravu a tu přední připojuje postupně v případě potřeby. Díky tomu je EX agilní a dobře ovladatelné.  

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP Infiniti EX nikdy neprošlo, ovšem vzhledem k robustní konstrukci, bohaté bezpečnostní výbavě včetně šesti airbagů a použité technice se můžeme domnívat, že úroveň ochrany posádky je špičková. Vždyť větší, ale technicky spřízněné FX bez problémů získalo pět hvězdiček. 

Praktičnost

Praktická stránka je asi největším zklamáním středně velkého SUV značky Infiniti. Na 4,6 metru dlouhé SUV je tu totiž pro posádku žalostně málo místa – a to jak nad hlavou, tak i v ostatních směrech. Sedáky jsou tu krátké a sezení je tu nepohodlné. Navíc se sem relativně malými dveřmi a vstupním otvorem nastupuje docela nesnadno. Pohodlně se tu tak budou cítit jen menší děti. Podobně i zavazadlový prostor má nedostatečný objem, pouhých 340 litrů, je až s podivem, kam se uvnitř všechny ty vnější centimetry poděly. 

Komfort

Infiniti EX se může pochlubit výjimečně dobrým jízdním komfortem. Perfektně utlumeno je prakticky vše – od podvozku a valivého hluku pneumatik přes aerodynamický hluk až po motor. Odpružení zvládá skvěle filtrovat i hodně rozbité cesty, za to patří Infiniti pochvala. 

Provozní náklady

Vyšší spotřeba paliva pramenící z výkonných motorů a vyšší hmotnosti se společně s dalšími faktory podepisuje na vyšších provozních nákladech EX. Prémiová značka si nechá pochopitelně zaplatit za servis i náhradní díly. Na druhou stranu patří vozy Infiniti k velmi spolehlivým.