OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai i30 (2017 – současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Cenová dostupnost

Praktičnost

Elegantní vzhled

Tři různé karoserie

Příznivé provozní náklady

O vozidle

Hyundai i30 je v mnohém skutečně český domácí produkt. Už od první generace se totiž vyrábí v Nošovicích a Hyundai tento původ často vyzdvihuje v různých reklamních kampaních. Nicméně Češi si i30 oblíbili především kvůli jejím kvalitám a hodnotám, které nabízí. Pro třetí generaci, která se vyrábí od roku 2017, to platí obzvlášť.

Je to totiž auto, u kterého si může každý zájemce vybrat skutečně podle svého vkusu a potřeb. Hyundai i30 je k dostání hned ve třech karosářských variantách, kromě klasického pětidveřového hatchbacku je k dispozici i prostorné kombi a také nezvyklé provedení i30 Fastback se splývavou zádí a nádechem elegance čtyřdveřových kupé. 

Vedle toho si mohou zájemci vybírat i z bohaté palety pohonných jednotek. Nabídka se mírně měnila s decentním faceliftem, ke kterému došlo v roce 2021 a pak znovu s další dílčí modernizací v roce 2024. Hyundai i30 například patří mezi málo modelů kompaktní třídy, které lze pořídit s atmosférickým motorem. Před faceliftem to byl čtyřválec 1.4 MPI se 73 kW, po modernizaci pak agregát 1.5 CVVT s 81 kW, modernizace v roce 2024 přinesla snížení výkonu na 71 kW. Stálicí nabídky a velmi oblíbenou volbou je přeplňovaný litrový tříválec 1.0 T-GDI, který původně dával 88 kW, modernizace v roce 2024 přinesla výkon 74 kW. Vyšší výkon pak přinášejí přeplňované čtyřválce. Původní 1.4 T-GDI měl 103 kW, agregát 1.5 T-GDI s mild-hybridním uspořádáním pak 117 kW a od roku 2024 pak 103 kW. To ale není vše, do roku 2024 byla v nabídce i výkonná provedení i30N. V karoserii hatchback nebo Fastback pak lze mít výkon 184 kW ve „standardní“ verzi, nebo 202 (a po modernizaci 206) kW v provedení Performance. Vzácněji narazíme pod kapotou na diesely 1.6 CRDi s výkonem 70, 81 nebo 100 kW.

Ať už zájemce zvolí kteroukoli verzi i30, dostane v ní velmi praktické auto s komfortní a prostornou kabinou. Tady je dost místa i ve verzi Fastback, u které by se mohlo zdát, že splývavá záď ubírá vzadu místo nad hlavou. Ale není tomu tak. Standardní hatchback pak pojme 395 litrů zavazadel (po sklopení sedadel 1 301 litr), Fastback zvládne 450 litrů (po sklopení 1 351 litr) a kombi skvělé 602 litry (po sklopení 1 650). Uvnitř si Hyundai zakládá na výtečné ergonomii ovládání, nechybí ale samozřejmě i moderní prvky výbavy.

Výbava

I když patří mezi cenově dostupné vozy, výbava Hyundai i30 rozhodně není chudá. Už základní verze mají většinou vše, co může motorista běžně potřebovat, vybavenější kusy pak přidávají pokročilé asistenční systémy a další moderní řešení. Hyundai je v tomto ohledu mistrem z hlediska poměru ceny a hodnoty.

Design

Design Hyundai i30 je elegantní a je až překvapivé, jak tento vzhled dovedou sportovní verze i30N snadno skrze několik detailů proměnit ve sportovní. Přitom elegance a nadčasovost jsou rozhodně tím, co v designu převládá, i30 ani ve verzích N nepůsobí agresivně, z řady vozy vystupují případně jen barvou laku.

Spotřeba

Ve spotřebě paliva jsou u Hyundai i30 mistry především diesely 1.6 CRDi, které dovedou apetit srazit i výrazněji pod pět litrů na 100 kilometrů. Ale auto s překvapivě lehkou konstrukcí je úsporné i s benzínovými motory a to i s těmi nejsilnějšími. I špičkové provedení i30N umí v případě klidné jízdy srazit spotřebu pod osm litrů, což je na tak výkonný vůz obdivuhodné.

Jízdní vlastnosti

Fakt, že má i30 v nabídce i velmi výkonné sportovní provedení, jasně napovídá, že jízdní vlastnosti i30 jsou výborné. Podvozek toho opravdu snese hodně a v případě sportovních verzí je výtečně vyladěný a vyvážený, se výbornou zpětnou vazbou. Běžná provedení jsou umírněnější a nejsou tak komunikativní, na druhou stranu si ale ponechávají obrovskou míru jistoty.

Bezpečnost

V roce 2017 dostalo Hyundai i30 v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček. Auto boduje jak kvalitní konstrukcí s tuhou karoserií, tak dobrou sadou asistenčních systémů, jejichž množství se navíc s průběžnou modernizací modelu rozrůstalo.

Praktičnost

Z hlediska praktičnosti si může u i30 třetí generace volit každý podle svých potřeb. Nejlepší „stěhovací“ kapacity nabízí se 602 litry základního objemu a 1 650 litry po sklopení sedadel kombi. Ale překvapivě praktické umí být i provedení fastback, které má výklopnou záď a nejen že pojme 450 či až 1 351 litr nákladu, ale prostor je také stále skvěle přístupný. Pochvalu zaslouží i hatchback s jeho 395 litry základního a 1 301 litrem rozšířeného objemu.

Komfort

Výborně vyladěný podvozek Hyundai i30 poskytuje velmi dobrý cestovní komfort a překvapivě to (v rámci možností) platí i pro „ostrá“ provedení i30N. Ani u nich totiž není podvozek přehnaně a zbytečně tvrdý, běžná provedení jsou pak vyloženě komfortní, aniž by to bylo na úkor ovladatelnosti. K dobrému komfortu přispívají také solidní odhlučnění a dobrá nabídka místa.

Provozní náklady

Hyundai i30 patří k cenově dostupným vozům s rozumnými provozními náklady. Žádný z motorů není vyloženě žíznivý a z hlediska provozních nákladů budou příjemným překvapením i sportovní modely N, byť u nich je samozřejmě potřeba počítat s vyššími výdaji, než u běžných motorizací.

Hyundai i30

Další vozy