OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda Jazz (2008–2015)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Spolehlivost

Dynamický vzhled

Prostorný a variabilní interiér

Dobré jízdní vlastnosti

Úsporné a dynamické motory

Pohodlná sedadla

O vozidle

Druhá generace Hondy Jazz navazuje na tu první a přináší ještě vyváženější mix vlastností netradičního vozu segmentu  B. Opět platí, že Honda tu připravila osobitý vůz, který bývá často nedoceněn především kvůli vyšší cenovce. Jazz si však drží cenu i jako ojetý, takže vyšší investice do vozu se vrátí při jeho zpětném prodeji. I druhá generace se drží tvarů připomínajících vozy MPV, i přes trochu vyšší stavbu je však Jazz bližší spíše konvenčním hatchbackům třídy malých vozů. Ostatně, délka těsně pod 4 metry by dnes mezi MPV byla opravdu málo. Hondě se podařilo druhé generaci vetknout opravdu dynamický design, který působí líbivějším a nápaditějším dojmem, více také sedí vkusu evropských zákazníků, byť hlavní prodejní úspěchy slaví Jazz především na asijských trzích.
 
Skvělé vlastnosti interiéru Hondy zůstaly zachovány. Začít tedy můžeme u kvalitních použitých materiálů a výtečného zpracování, pokračovat můžeme přes pohodlná sedadla, která jsou velkorysejší než v první generaci, a přesto nijak neomezují celkovou nabídku místa pro posádku. Jen boční vedení se nepatrně zhoršilo. Místa je v interiéru dostatek a vůz boduje i výtečnou variabilitou. Zavazadlový prostor se sice mezigeneračně zmenšil, ale objem 335 litrů je v dané třídě stále vysoce nadprůměrná hodnota. Variabilita přitom zůstává zachována, zadní sedadla lze sklopit tak, že vznikne rovná ložná plocha, která pojme 883 litrů nákladu při zarovnání po hranu oken. Po strop je to pochopitelně ještě mnohem více. Sedáky zadních sedadel lze také vyklopit vzhůru, čímž vznikne prostor pro přepravu vyšších předmětů za opěradly předních sedadel.
 
I u druhé generace Jazzu se Honda odmítá pustit na pole vznětových motorů. Základem je dvanáctistovka i-VTEC s velmi solidním výkonem 66 kW, druhou možností je provedení 1,4 i-VTEC o výkonu 73 kW. Motory jsou pružné, svižné a dovedou přinést i příznivou spotřebu paliva. Pro opravdu spořivé řidiče je určeno provedení Jazz Hybrid, které kombinuje benzinovou třináctistovku a elektromotor. Celkový výkon soustavy je 65 kW a spotřebu lze v praxi držet i pod pěti litry na 100 kilometrů i v městském provozu. 

Výbava

Druhá generace Jazzu boduje opět dobrou výbavou. Ostatně, vzhledem k vyšší základní ceně vozu je to vítaný fakt. V základním stupni sice není klimatizace, zato vyšší stupně opravdu přinášejí příjemný mix komfortních a praktických prvků výbavy. 

Design

Druhá generace Hondy Jazz nepochybně designově odkazuje na tu první, společnou s ní má především vyšší stavbu karoserie a provedení celkově trochu podobné vozům MPV. Druhá generace je však podstatně dynamičtější a vzhledově celkově sympatičtější než první provedení. 

Spotřeba

Honda opět u Jazzu spoléhá na zážehové motory, namísto turbodieselu tu nabízí hybridní variantu. Ta dovede být v praxi opravdu velmi úsporná, v městském provozu se spotřeba dostává na hodnoty jinými vozy dosažitelné jen těžko. Ani běžné benzinové motorizace ovšem nejsou nijak žíznivé. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Jazzu opět patří k ozdobám vozu. V zatáčkách působí auto velmi jistě a skvěle drží zvolenou stopu, pochvalu si zaslouží i přesné řízení a řazení. V zatáčkách navíc nejsou náklony jinak výraznější než u běžných hatchbacků. Jednu výtku si ovšem Jazz přece jenom vyslouží, řízení má až příliš mnoho otáček od dorazu k dorazu. 

Bezpečnost

Druhá generace Hondy Jazz vylepšila své skóre i v nárazových testech Euro NCAP. V roce 2009 v nich získala plný počet pěti hvězdiček a automobil tehdy překvapil i velmi dobrou úrovní ochrany chodců, díky které by pět hvězdiček vůz dostal i podle přísnějších měřítek platných později. V bezpečnostní výbavě najdeme od základu šestici airbagů. 

Praktičnost

Zavazadlový prostor se sice mezigeneračně zmenšil, ale objem 335 litrů je v dané třídě stále vysoce nadprůměrná hodnota. Variabilita přitom zůstává zachována, zadní sedadla lze sklopit tak, že vznikne rovná ložná plocha, která pojme 883 litrů nákladu při zarovnání po hranu oken. Po strop je to pochopitelně ještě mnohem více. Sedáky zadních sedadel lze také vyklopit vzhůru, čímž vznikne prostor pro přepravu vyšších předmětů za opěradly předních sedadel. 

Komfort

Honda Jazz druhé generace má velmi pohodlný interiér s dostatkem místa a komfortními sedadly. Rovněž celkové provedení vozu je velmi příjemné a kvalitní, opět platí, že Jazz je také velmi dobře odhlučněn. Podvozek ovšem dostal trochu jinou charakteristiku, která dovolí občasné rozhoupání auta, což má na komfort negativní vliv, podobně jako tvrdší tlumení nerovností. 

Provozní náklady

I pro druhý Jazz platí, že provozní náklady mohou být mírně vyšší než u běžných malých hatchbacků konkurence. A to navzdory nadále velmi vysoké spolehlivosti vozu a nenáročnosti motorů na palivo. Na vině jsou opět ceny dílů a prací Hondy.