OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda CR-V (2001–2006)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Spolehlivost

Dobrá výbava

Prostorný a variabilní interiér

Jízdní komfort

O vozidle

Druhá generace Hondy CR-V přišla v roce 2001 s o trochu mohutnějším a uhlazenějším designem než generace první, takže z dnešního hlediska už lépe splňuje estetické nároky kladené na kompaktní SUV. Zatímco z venku působí druhé CR-V i dnes vcelku hodnotným dojmem, interiér byl i ve své době trochu jednodušší a použité materiály působily obyčejnějším dojmem. Zpracování vozu je však kvalitní a japonská pečlivost se projevuje i na dobré spolehlivosti vozu. Posádka více než estetické provedení interiéru ocení jeho praktické stránky. I druhé CR-V je mimořádně prostorné ve všech směrech, má pohodlná sedadla a interiér je do jisté míry variabilní. Například zadní sedadla lze posouvat i měnit sklon jejich opěradel, což umožňuje získat více místa v už tak velkém zavazadlovém prostoru (628 litrů) nebo dosáhnout většího pohodlí pro cestující. Mezi předními sedadly chybí klasický středový tunel, namísto toho je tu sklopný stoleček s držáky na nápoje.
 
Zlepšeními prošla i celá pohonná soustava. Základem sice zůstal dvoulitrový benzinový motor s variabilním časováním ventilů, tentokrát s výkonem 110 kW, ovšem zákazníci se konečně dočkali i turbodieselu. Konkrétně kultivovaného a silného motoru 2,2 i-CTDi s výkonem 107 kW. Ten konečně přináší kýženou příznivou spotřebu paliva, ke které se benzinový motor, obzvlášť v oblíbené kombinaci s automatickou převodovkou, ne a ne dopracovat. Turbodiesely se dodávaly až do vozů od roku výroby 2005. Tyto vozy se mimo jiné vyznačují i výrazně vylepšenou výbavou oproti modelům před faceliftem. Zlepšení se u druhé generace CR-V dočkal i pohon všech kol, který už netrpí neduhy generace předchozí. Připojování zadní nápravy je tak plynulé a probíhá bez škubání nebo náhlé změny jízdního chování auta. To přispívá k bezpečnosti i k vyšší úrovni cestovního komfortu. Ten je u CR-V tradičně vysoký, automobil velmi dobře filtruje nerovnosti českých silnic, rázy od vozovky se přitom neprojevují nepříjemným hlukem. 

Výbava

CR-V je i ve své druhé generaci dobře vybaveným vozem, ovšem kdo chce auta s opravdu dobrou výbavou, nechť hledá kousky po faceliftu, které byly vyráběny od roku 2005. U nich byla výbava opravdu bohatá a nechyběl například ani tempomat. 

Design

Ačkoli dnes móda v oblasti malých SUV velí používat svalnatější linky, Honda CR-V druhé generace se svými mohutnými, avšak vcelku jednoduchými tvary nepůsobí vůbec špatně. Na rozdíl od první generace tvary nezastaraly a působí elegantně a moderně. 

Spotřeba

Honda CR-V má z hlediska spotřeby doslova dvě strany mince. Tou jednou je atmosférický benzinový motor 2,0 s variabilním časováním ventilů, který má přece jenom vyšší spotřebu paliva. Druhou stranou je kultivovaný turbodiesel o objemu 2,2 litru, jehož spotřeba se vzhledem k velikosti vozu drží v příznivých mezích. 

Jízdní vlastnosti

I druhá generace Hondy CR-V se soustředí spíše na jízdní komfort než precizní jízdní vlastnosti. Ovšem automobil se chová čitelně a předvídatelně, i přes výraznější náklon v zatáčkách je dobře stabilní a ovladatelný. Ve třídě kompaktních SUV ovšem najdeme i řidičsky zajímavější vozy. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP získala Honda CR-V druhé generace čtyřhvězdičkové hodnocení, které lze vnímat jako solidní standard. Auto má dobrou bezpečnostní výbavu a k celkovému bezpečí přispívá kvalitní pohon všech kol i robustní stavba auta. 

Praktičnost

Praktičnost je jedním z největších kladů druhé generace CR-V. Začít můžeme u zavazadlového prostoru s objemem 628 litrů. Ten lze měnit ještě posouváním zadní řady sedadel a naklápěním jejich opěradel, což zase zvyšuje pohodlí posádky. Pod podlahou zavazadlového prostoru se ukrývá praktický skládací piknikový stolek. Namísto středové konzoly tu je také rozkládací stolek s držáky nápojů. Jedinou pihou na kráse je otevírání pátých dveří k chodníku, což je dáno japonským původem vozu. 

Komfort

I druhá generace CR-V je především komfortní automobil. O pohodlí posádky se stará měkce naladěný podvozek s velmi dobrou schopností filtrace nerovností i na hodně rozbitých vozovkách. Ke komfortu přispívá také dobrá výbava a samozřejmě také velký vnitřní prostor. Na dobrých dojmech mírně ubírá strohé provedení interiéru z hlediska použitých materiálů. 

Provozní náklady

Honda CR-V druhé generace je spolehlivý automobil s minimem potíží. Opět platí, že je potřeba dávat si pozor na exempláře, které byly nadměrně trápeny v terénu, CR-V je stále jen SUV a těžký terén autu nesvědčí. V případě auta vybaveného turbodieselem lze počítat i s rozumnými náklady na palivo.