OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda CR-V (1996–2001)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Kompaktní rozměry

Velmi dobrý vnitřní prostor

Dobrá spolehlivost

O vozidle

Japonské automobilky patří mezi zakladatele segmentu kompaktních SUV. A vozy jako Honda CR-V a Toyota RAV4 přispěly k popularizaci tohoto segmentu největší měrou. První generace CR-V se začala vyrábět v roce 1996, tedy krátce po uvedení kompaktní terénní Toyoty, která se stala jejím hlavním soupeřem. CR-V se od začátku tvářilo méně jako terénní vůz a více jako rodinné auto s civilizovanějším charakterem. Oproti dnešním SUV však přece jenom vypadá trochu drsněji, více jako terénní vůz. Věk je na autě už znát, avšak vzhledem k charakteru auta to nemusí být vůbec na škodu. Od civilizovaného SUV se totiž vnímání první generace CR-V dnes posunulo trochu více směrem k drsnějším off-roadům. Jedním z kladů CR-V je prostorný interiér s dobrou variabilitou. Cestující tu mají dostatek místa jak v oblasti šířky ramen, tak vzadu před koleny nebo na všech sedadlech nad hlavou. I proto se Honda CR-V stala tak populárním vozem.
 
Méně chvály si vyslouží pohonné ústrojí, respektive celková nabídka verzí. První generace CR-V se totiž dodávala výhradně s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu nejprve 96 a později 108 kW. Silnější varianta má proměnné časování ventilů, což má pozitivní vliv i na spotřebu paliva. I tak ovšem zůstává vyšší, než jsou dnes řidiči mnohdy ochotni akceptovat. Zcela dokonalý není ani systém pohonu všech kol. Ta zadní se automaticky přiřazují za pomoci hydraulicky ovládané lamelové spojky. Jejich připojení se projevuje výraznějším trhnutím, což může být pro posádku nepohodlné a pro řidiče v některých situacích to příliš rázně mění chování auta. Navíc může být lamelová spojka zdrojem potíží, takže je určitě dobré zkontrolovat její stav. 
 
I přes pohon všech kol CR-V rozhodně není žádným terénním vozem. S lehčím terénem si poradí dobře, pokud byla ovšem mimo cesty trápena častěji (dá se to poznat podle stavu spodku vozu), většinou se to podepsalo na celkovém stavu vozu. Jinak platí i první CR-V za spolehlivý a trvanlivý vůz. 

Výbava

Honda CR-V patřila ve své době k velmi dobře vybaveným vozům, a to jak v rámci své kategorie, tak celkově. Dnes už ovšem nepřekvapí, prvky výbavy jsou vcelku standardní. Vzhledem k prodávaným provedením není nutné příliš rozlišovat konkrétní výbavu vozu, ta bývá hodně podobná. Časté jsou i verze s automatickou převodovkou. 

Design

První generace Hondy CR-V dnes už možná paradoxně nevypadá tak, jak si moderní motoristé kompaktní SUV představují. V době svého vzniku to však byl model, který se oproti terénním autům vyznačoval nebývalou civilizovaností a elegancí. Na voze se trochu podepsal zub času, avšak nikoli příliš negativně, jen vedle aktuálních modelů prostě vypadá více jako off-road. 

Spotřeba

Spotřeba paliva je jednou z horších stránek CR-V. Honda totiž toto populární SUV nabízela pouze s dvoulitrovým benzinovým motorem, který má se zhruba 1,5 tuny těžkým vozem docela dost práce. Lepší je hledat vozy vybavené modernějším agregátem s proměnným časováním ventilů, u kterých je přece jenom snazší spotřebu kontrolovat. 

Jízdní vlastnosti

Podvozek CR-V je vcelku měkce odpružený, ovšem chování je překvapivě čitelné a jisté. V zatáčkách tak CR-V může příjemně překvapit. Ovšem rozhodit vůz dovede náhlé připojení zadní nápravy, které může nedotáčivé chování změnit na mírně přetáčivé. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP první generace CR-V nikdy neprošlo. Vzhledem k solidnímu jízdnímu chování, pohonu všech kol a vcelku slušné bezpečnostní výbavě můžeme bezpečnost CR-V z dnešního hlediska hodnotit maximálně průměrně. 

Praktičnost

První generace Hondy CR-V se do povědomí motoristů zapsala velmi dobrou prostorností. Vysoká stavba karoserie umožňuje vcelku přímý posaz posádky. Ta tak má dostatek místa jak pro kolena, tak stále i nad hlavou. Interiér má i slušnou míru variability a dobré množství odkládacích prostor. Zavazadlový prostor pojme 374 litrů zavazadel, což je průměrná hodnota. 

Komfort

Podvozek CR-V je naladěn na komfortní notu, v zatáčkách se vůz docela naklání. Jízdní komfort je ovšem na dobré úrovni, podvozek zvládá dobře filtrovat nerovnosti. K dobrému komfortu přispívá i solidní vnitřní prostor, naopak rázy od připojování zadních kol trochu komfort snižují, stejně jako vyšší hluk při jízdě na dálnici. 

Provozní náklady

Honda CR-V je i po letech vcelku spolehlivý vůz, který nemusí svého majitele trápit mnoha problémy. Je ovšem nutné přihlédnout k věku vozu a vybírat automobil, o který se předchozí majitel dobře staral. Vyšší spotřeba bohužel náklady trochu zvyšuje.