OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Fiat 500e (2020 – současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Atraktivní design

Malé rozměry

Dobrý dojezd (verze s vyšší kapacitou)

Provoz bez lokálních emisí

Nízké provozní náklady

O vozidle

Fiat 500 je stálicí v nabídce italské automobilky, vždyť jeho novodobou verzi uvedl Fiat na trh už v roce 2007. V roce 2020 přišla na trh teprve druhá novodobá generace tohoto modelu. Na jejím designu se toho příliš nezměnilo, nová je ovšem technika, která si zakládá na elektrické architektuře. Od roku 2020 se tak nový Fiat 500 vyráběl jen jako elektromobil 500, původní provedení v nabídce zůstalo jako spalovací alternativa. Teprve změny norem v roce 2024 donutily Fiat uvažovat o spalovacím provedení nové generace.

Nový Fiat 500e, který je od počátku koncipovaný jako elektromobil, zároveň navazuje na první elektrické provedení, které ovšem bylo primárně určeno pro kalifornský trh (přesto ho lze u nás sehnat). Novější verze má především vyspělejší technologii baterií, takže se může pochlubit jejich dobrou životností a zároveň solidním dojezdem. Moderní 500e existuje ve dvou variantách: ta základní má baterii s kapacitou 23,8 kWh a elektromotor o výkonu 70 kW, vybavenější provedení má 42kWh baterii a elektromotor s 87 kW. Dynamicky jsou si obě verze velmi blízké, jelikož silnější motor tu v podstatě kompenzuje vyšší hmotnost silnější verze, ovšem z hlediska dojezdu i dalších možností je na tom verze s větší baterií samozřejmě lépe. Silnější verze má dojezd až 330 kilometrů, zatímco ta slabší pouze 190 (podle cyklu WLTP). V městském provozu udává Fiat podle cyklu WLTP dojezd až 468 u silnější a 257 kilometrů u slabší varianty. Lepší verze také zvládá výkonnější nabíjení: maximem je tu 80 kW namísto 50. Z domácí třífázové nabíječky se umí Fiat 500e nabíjet výkonem 11 kW.

Moderní elektrický Fiat je k mání ve třech provedeních: jako hatchback, ve verzi Cabrio a také v nezvyklém provedení 3+1, které má vzadu vpravo za spolujezdem malé přídavné dveře ulehčující nastupování na zadní sedadla. Interiér nabízí stylové, až prémiové, zpracování s řadou líbivých detailů i příjemných materiálů. Z hlediska prostoru a praktičnosti je Fiat 500e především stylové auto do městského a příměstského provozu a tak je potřebu k němu přistupovat.

Výbava

Moderní Fiat 500e je velmi dobře vybavené malé auto, kterému nechybí například infotainment s 10,25palcovým dotykovým displejem a možnostmi propojení s mobilním telefony, bezklíčkový přístup, klimatizace i spousta bezpečnostních a asistenčních prvků. Ve vyšších výbavách může mít Fiat 500e i špičkové prvky jako třeba FullLED světlomety, prémiový audiosystém JBL, až 17 palcová kola a další vymoženosti.

Design

Fiat 500 se od své reinkarnace v roce 2007 příliš nezměnil a platí to i pro novou elektrickou generaci zrozenou v roce 2020. Pořád je to nezaměnitelné a stylové auto, které dělá svým vzhledem radost nejen majiteli, ale i širokému okolí. Fiat 500e působí vesele a optimisticky, automobilka ho také dodává v atraktivních barvách a s designem exteriéru je úzce provázán i vzhled interiéru vozu.

Spotřeba

Mezi elektromobily jistě najdeme modely s nižší spotřebou, obecně lze ale spotřebu Fiatu 500e hodnotit pozitivně. Základní varianta nabízí skromnější dojezd až 195 kilometrů a Fiat u ní udává průměrnou spotřebu 13 kWh na 100 kilometrů, výkonnější provedení nabídne dojezd až 330 kilometrů a spotřebu v rozmezí 13,6 – 14,8 kWh v závislosti na zvolené karosářské variantě.

Jízdní vlastnosti

Podvozek elektrického Fiatu 500e je vcelku tuhý, to vozu dodává velmi jisté jízdní vlastnosti a skvělou ovladatelnost s tím, že limity podvozku leží překvapivě daleko. Fiat 500e je také velmi hbitý, přičemž v dynamice se obě nabízené verze příliš neliší, slabší provedení s menší baterií akceleruje na stovku za 9,5 sekundy, to silnější s vyšší hmotností zvládne akceleraci za 9 sekund.

Bezpečnost

Fiat 500e nabízí bohatou bezpečnostní výbavu, ve které nechybí spousta moderních asistenčních systémů. Přesto u malého auta musíme z hlediska bezpečnosti počítat s určitými omezeními, důkazem toho je čtyřhvězdičkové hodnocení v testech organizace Euro NCAP.

Praktičnost

S praktičností si Fiat 500e vlastně hlavu moc neláme. Je to stylový vůz pro jednoho či dva pasažéry, dvojice zadních sedadel u něj bude obsazena spíš jen příležitostně. I proto tu je třeba varianta kabriolet, která umožňuje jízdu s nebem nad hlavou. Pro zavazadla nabízí Fiat 500e skromných 185 litrů místa.

Komfort

S tužším podvozkem nenabízí Fiat 500e ani kdovíjaký důraz na jízdní komfort. Nicméně cestující se v autě budou cítit příjemně zejména díky bohaté výbavě, ve které nechybí i spousta pokročilých prvků. A především díky stylovému vzhledu, který atmosféru na palubě rozhodně povznáší.

Provozní náklady

Malý a technicky stále vcelku jednoduchý elektromobil má příznivé provozní náklady. U ojetých automobilů pak platí, že už na sebe zákazník nebere tak vysoké riziko z hlediska poklesu ceny, takže celkové provozní náklady mohou být skutečně nízké.

Fiat 500e