OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Audi A6 (2018 – současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Velký vnitřní prostor

Bohatá výbava

Elegantní vzhled

Úsporné dieselové motory

Bohatá nabídka verzí

O vozidle

Audi A6 je tradiční model střední třídy, který navazuje ještě na předchozí tradici modelů Audi 100. V roce 2018 tak Audi představilo už osmou generaci modelu této kategorie. A i když se vždy A6 snažila být velmi blízko špičkovému modelu A8 (a vlastně před jeho vznikem svým způsobem tvořila i vrchol běžné nabídky značky), právě v provedení představeném v roce 2018 se zatím nejluxusnějšímu tradičnímu modelu značky přiblížilo A6 asi nejvíce. Délka vozu zůstala, stejně jako u předchozí generace, jen kousek pod pětimetrovou hranicí, nový design přinesl hodnotnější a elegantnější vzhled s vyváženými proporcemi. A6 je i v této generaci k dostání v tradičních karosářských variantách: sedan a kombi. 

V obou případech se může posádka těšit nejen ze špičkově zpracovaného interiéru s bohatě dimenzovanými sedadly a spoustou místa, ale také z velmi dobrého jízdního komfortu. Především ve varianta kombi, tradičně nazývané Avant, je pak A6 i nadprůměrně praktické auto. Nabídku verzí ještě doplňuje univerzální provedení A6 Allroad Quatrro, tedy kombi se zvýšeným podvozkem se vzduchovým odpružením a lepší průchodností lehkým terénem. A6 je tedy skutečně univerzálním vozem, který umí sloužit třeba pro účely taxislužby nebo komfortní hotelové přepravy, ale také jako rodinný vůz pro náročné.

Kromě různých voleb karoserie potěší i šíře nabídky motorizací. K dispozici jsou benzínové i vznětový čtyř a šestiválce, nechybí plug-in hybridy a vrcholem jsou sportovní provedení S6 a RS6, která nabídnou šest a osm válců. Už u čtyřválců přitom rozhodně A6 nešetří výkonem. Diesely 2.0 TDI mají 120 nebo 150 kW, benzínový čtyřválec dává 180 a později po modernizaci dokonce 195 kW. Šestiválcové turbodiesely dávají 170 (později 180) a 210 kW a v provedeních S6 pak 257 kW a po modernizaci 253 kW. Verze Allroad může mít tuto nejsilnější verzi také. K dispozici jsou i plug-in hybridní motorizace, tady A6 (sedan a Avant) nabídnou 220 nebo 270 kW. Na vrcholu nabídky pak stojí provedení RS6, která se prodávají výhradně s karoserií Avant a jsou k dispozici ve dvou verzích. Ta standardní má výkon 441 kW, vylepšená Performance nabídne 463 kW. Pod kapotou je v obou případech dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec. Samozřejmostí u silnějších motorizací je pohon všech kol quattro, automatickou převodovku mají všechna Audi A6 páté (s modely 100 osmé) generace.

Výbava

U Audi A6 platí, že výbava je už ve standardu velmi bohatá a že uživatelé si mohli vůz vylepšit prakticky o všechny v dané době myslitelné prvky. Snad nic z technických možností daného ročníku nezůstalo A6 skryto. Samozřejmostí jsou tak moderní infotainment s velmi pokročilým ovládáním, široké možnosti konektivity, ale chybět nemusí ani špičkové technické prvky jako vyspělé světlomety nebo pokročilé asistenční systémy.

Design

Audi A6 je ve své páté generaci (a celkově osmé v dané třídě) je auto, které kombinuje eleganci s určitou sportovní agresivitou. Záleží přitom i na konkrétním provedení, zatímco základní verze působí konzervativněji, sportovní varianty umí vypadat náležitě „nasupeně“. Svou vlastní cestou nenucené outdoorové elegance pak jde provedení A6 Allroad Quattro.     

Spotřeba

Velké kombi nebo velká limuzína nemusí být žíznivé auto. Audi A6 je toho, obzvláště ve variantách s naftovými motory nebo plug-in hybridních provedeních, je toho jasným důkazem. Spotřeba je nízká nejen díky skvělé aerodynamice, ale i dalším optimalizovaným jízdním odporům, tohle jde Audi opravdu velmi dobře a i dieselový šestiválec umí spotřebou příjemně překvapit. To přitom platí i pro sportovní verze S6.

Jízdní vlastnosti

Audi A6 má opravdu univerzální podvozek, který se podařilo inženýrům automobilky naladit vždy podle konkrétní potřeby. Standardní verze s ocelovým podvozkem jsou spíše komfortní, ale nechybí jim určitá jistota a dobrá ovladatelnost a také přesné řízení. Varianty s adaptivním odpružením umí být i sportovní, což se naplno projeví u ostrých verzí RS6. A nechybí i možnost volby vzduchového podvozku, který přináší špičkový komfort. Jistotu dodává také pohon všech kol quattro.

Bezpečnost

Audi A6 dostalo v roce 2018 v testech organizace Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček. To vlastně není nic nečekaného, velké auto chrání posádku dobře díky kvalitní konstrukci i řadě špičkových bezpečnostních a asistenčních systémů. Pro A6 mohli zákazníci zvolit v podstatě vše, co bylo v dané době technicky možné.

Praktičnost

Téměř pět metrů délky dává tušit, že bude Audi A6 i praktické auto, tedy alespoň z hlediska přepravních kapacit. Posádka má královský prostor, přitom pro zavazadla ho tu zbývá vždy také hodně. Zavazadlový prostor sedanu pojme 530 litrů nákladu, kombi Avant potom zvládne 565 litrů. Trochu omezenou praktičnost přináší plug-in hybridní provedení, ta nabídnou 360 a 405 litrů prostoru pro náklad.

Komfort

Audi A6 nabízí posádce špičkový cestovní komfort, to platí už od základních provedení. Dán je jak dobrým vyladěním podvozku, tak solidním odhlučněním a především dostatkem vnitřního prostoru. Vzadu si cestující mohou vždy připadat jako v limuzíně. Situaci pak vylepšuje i špičkové provedení interiéru, tady ovšem už víc záleží na tom, jakou konkrétní konfiguraci zvolil původní majitel.

Provozní náklady

Audi A6 se na poměry vozů vyšší střední třídy drží vcelku rozumných provozních nákladů. Ty budou vyšší, než u mainstreamových vozů, ale nemusí jít o dramatický nárůst. Především u dieselových verzí pak pomáhá s krocením nákladů nízká spotřeba paliva.
 

Audi A6

Další vozy