Francouzská automobilka Renault přistoupila k trendu snižování objemu aut a uvedla na trh úplně nový turbodiesel vlastní konstrukce. Motor 1.6 dCi dosahuje výkon 96 kW, což je stejně, jako starší motor 1.9 dCi, který zřejmě Renault brzy stáhne z nabídky. Nový motor má oproti němu výhodu i ve velmi nízkých emisích, pouhých 115 g CO2 na jeden kilometr.
Brzy i v Mégane a Laguně
Naftový motor 1.6 dCi 96 kW se jako první objevil v modelu Renault Scénic, která je již v prodeji i v ČR. Brzy se ale s nejnovějším turbodieselem na českých silnicích potkáme také v modelech Mégane a Laguna. Můžeme jen doufat, že spolehlivost tohoto čtyřválce bude vyšší než u staré devatenáctistovky, která zvláště na počátku výroby trpěla řadou závad. Zajímavé budou také první novinářské testy spotřeby této moderní pohonné jednotky od Renaultu.