datum: 21.2.2011
zdroj: Zprávy TV Prima
Sandra PARMOVÁ, moderátorka
--------------------
Obrovský šok zažil jeden z našich diváků při prohlížení internetu. Zjistil, že autobazar prodává jeho auto, kterého se už dávno zbavil. Podle něj totiž bylo na silnici doslova neřízenou střelou.
Roman FOJTA, moderátor
--------------------
Divák se proto obrátil na naši televizi s prosbou o pomoc. Nelíbí se mu, že auto určené na rozebrání se dál prodalo a má nového majitele. Ten přitom může ohrozit nejen sebe, ale i ostatní řidiče.
Jiří FRÖHLICH, redaktor
--------------------
My to máme černém na bílém, auto ani nemůže na silnici, protože je ve velmi špatném technickém stavu, a dokonce ani nesplňuje podmínky STK. Nepsal to jen tak nějaký servis, ale přímo autobazar, který vůz vykupoval údajně jen na součástky. Motor – nutná oprava, spojka – nutná oprava, brzdy – nutná oprava. A tak dále a tak dále. Věta – nesplňuje podmínky STK. A tady už vidíte razítko autobazaru.
Když to auto od vás kupovali, kupovali ho s tím, že ho dál budou prodávat?
René GOETZ, původní majitel auta
--------------------
Ne, ne, ne. To auto tam prošlo jejich technickou kontrolou a vydali mi protokol, ve kterém to auto označili bodem D jako nepojízdné s tím, že ho vykupují na náhradní díly.
Jiří FRÖHLICH, redaktor
--------------------
Autobazar dokonce píše, že někdo patrně manipuloval v roce 2001 se stavem tachometru. Doslova šok ale zažil jeho původní majitel, když na internetu našel svoje auto v nabídce za 27 tisíc a nic se nepíše o tom, že na silnici auto nesmí. Ani o manipulaci s tachometrem tam není jediné slovo.
Je tady poznámka, že vůz prošel kontrolou stavu najetých kilometrů.
Tomáš SVOBODA, obchodní ředitel autobazaru Auto ESA
--------------------
Prošel kontrolou stavu a každý nový majitel dostane certifikát, kde je přesně, jasně, pregnantně vyznačeno, jak na tom kilometry jsou, a proto taky tady je vykřičník a je tady podezření z manipulace se stavem kilometrů. To dostane nový majitel.
Jiří FRÖHLICH, redaktor
--------------------
A na tom internetu to ale uvedeno není. Na tom se shodnem.
Tomáš SVOBODA, obchodní ředitel autobazaru Auto ESA
--------------------
Na internetu to uvedeno není.
Jiří FRÖHLICH, redaktor
--------------------
Za výkup auta na součástky dostal začátkem února jeho původní majitel 4.100 korun, autobazar obratem dal na internet nabídku auta k prodeji za téměř sedminásobek.
Je tam suma, částka, všechno, ale chybí mi tam ta informace základní, že to auto je na náhradní díly.
Tomáš SVOBODA, obchodní ředitel autobazaru Auto ESA
--------------------
To vozidlo může být používáno. Co to je na náhradní díly? Ano, my při podpisu smlouvy, při prezentaci zase poučíme klienta, že je už ve špatném technickém stavu, ale když si ho opraví, dostane ho do nějaké kvality, může s ním jezdit na pozemních komunikacích a nic tomu nebrání.
Jiří FRÖHLICH, redaktor
--------------------
Nového majitele jsme našli. Nepřál si zveřejnit své jméno ani tvář. A my to respektujeme. Ale ochotně nám řekl, že auto koupil právě na ježdění po silnici.
osoba
--------------------
My jsme to auto normálně v dobrý víře nakoupili jako plně pojízdný, plně funkční auto.
Jiří FRÖHLICH, redaktor
--------------------
Při představě, že s ním někdo jezdí, nebojíte se o jeho zdraví?
René GOETZ, původní majitel auta
--------------------
No, stoprocentně. To auto je neřízená střela.
Jiří FRÖHLICH, redaktor
--------------------
S autem jsme se také svezli. Původní majitel ho dokonale prohlédl a podle něj na autě autobazar neudělal žádné velké opravy. Sám to přiznává.
Tomáš SVOBODA, obchodní ředitel autobazaru Auto ESA
--------------------
Určili jsme, že je k prodeji na náhradní díly.
René GOETZ, původní majitel auta
--------------------
Teď, jak to auto vidím a jak jsem ho viděl tam, tak je pouze umyto, rozleštěno, ale stoprocentně na něm není nic opraveno.
Jiří FRÖHLICH, redaktor
--------------------
Při nákupu už použitého auta si vždy nechte poradit, nejlépe od nezávislého odborníka, nespoléhejte na to, co vám o něm řekne kupující. On přeci chce auto prodat.
Jiří Fröhlich, Televize Prima