12.4.2010
zdroj: automix.centrum.cz
Volkswagen Golf páté generace určitě nezaujme designem, avšak nabízí solidní zpracování, robustní tuhou karosérii, kvalitní materiály a v neposlední řadě dobré jízdní vlastnosti.
Volkswagen Golf páté generace se po silnicích prohání od roku 2004. Za dobu v podstatě neprodělal žádný významný facelift. Modernizací prošly jen některé technické prvky. V roce 2009 odhalil Volkswagen šestou generaci, u které mnozí dodnes tvrdí, že se jedná jen o facelift té páté. Volkswagen je však proti.
Ale zpět k testovanému exempláři z roku 2005, který ukrýval pod kapotou plně dostačující agregát 1.6 16V o výkonu 102 koní s necelými 100 000 najetými kilometry. Auto bylo až na pár škrábanců takřka jako nové.
Ano, při řazení a průjezdem zatáčkou člověk poznal, že auto má něco najeto, ale v žádném případě se Golf nechoval nijak nečitelně nebo snad dokonce nebezpečně.
...
Benzínovou pohonnou jednotku 1.6 16V považujeme za ideální volbu, tedy pokud nenajezdíte 30 a více tisíc km ročně. Motor je živý a relativně úsporný. Po dobu testu si řekl o lehce přes 7 litrů na 100 km, což není nikterak špatná hodnota. Jeho odhlučnění by ale mohlo být lepší, a to především ve vyšším otáčkovém pásmu. Rovněž převody v rychlostní skříni by mohly být delší, což by mělo pozitivní vliv na spotřebu a hluk na palubě. Na výběr je i řada dalších motorizací, ale ne všechny patří mezi zdařilé. "Přímovstřikové agregáty FSI nesplnily účel, proto se jako lepší volba paradoxně ukazují původní motory 1.4 a 1.6. Není divu, že většina zájemců pokukuje po dieselech. Neplatí to o atmosférickém 2.0 SDI, který se naštěstí vykytuje v minimu vozů. Přeplňované 1.9 TDI a 2.0 TDI 16V ovšem představují doporučitelnou alternativu.
...
Celkově patří Golf mezi lepší ojetiny ve svém segmentu. Bohužel ale musíte počítat s vyšší pořizovací cenou, zvýšeným zájmem zlodějů a vyššími provozními náklady, což potvrzuje i Martin Seidl. "Obecně jde o nadprůměrně spolehlivé a technicky velmi vyspělé vozidlo, které si ovšem za svoje kvality nechá řádně zaplatit. Ceny ojetin se pohybují výrazně výše než u srovnatelných konkurentů a ani servisní náklady nevycházejí nejpříznivěji. Když k tomu připočteme zvýšený zájem zlodějů, vyplatí se uzavřít dobrou pojistku. Vlastnit VW Golf se prostě trochu prodraží..."
Silné stránky:
- solidní zpracování interiéru
- tuhá karosérie
- dobrá antikorozní ochrana karosérie
- jízdní vlastnosti
- široká nabídka ojetin, výbav a motorizací
Slabiny:
- zájem zlodějů
- dražší servis
- průměrně prostorný interiér
- množství ojetin s neprůhlednou historií
Časté závady:
- praskání žárovek halogenových světlometů
- nepravidelné sjíždění předních pneumatik vinou špatně nastavené geometrie
- problémy s filtrem pevných částic
- vyšší spotřeba oleje u některých motorizací
Hlavní konkurenti:
1) Škoda Octavia
2) Ford Focus
3) Opel Astra
4) Toyota Corolla
5) Renault Megane