datum: 13.12.2010
zdroj: Auto 7
Sedm nejhledanějších značek na internetu
Když se rozhodnete pro koupi nového vozu, je to radost, ale i starost s výběrem vhodného kusu, zvláště volíteli vůz ojetý. Kde hledat? V bazaru, ve značkovém autobazaru, v tištěné inzerci, či internetové inzerci? Stále více lidí volí poslední možnost a MY JSME SE PUSTILI DO ANALÝZY jejich pátrání.
Se sestavením žebříčku sedmi v internetových inzercích nejhledanějších automobilových značek i top 20 nejoblíbenějších modelů nám pomohl populární inzertní server Sauto.cz. Jeho návštěvnost je velmi vysoká, a tak si můžeme udělat dobrý obrázek o tom, co ČECHY ZAJÍMÁ, ČÍM JEZDÍ ČI BY JEZDIT CHTĚLI. Právě vize toho, za jakým volantem by čeští řidiči rádi v budoucnu seděli, pěkně zamíchala pořadím top 20 a významně se promítá i do statistiky tří nejoblíbenějších modelů od sedmi nejvyhledávanějších výrobců. Že uživatelé internetu často sní, dokazuje hned několik modelů, které ve statistikách nejprodávanějších modelů nenajdete, ale v internetových vyhledávačích jsou často zadávaným heslem. Ford Mustang, Lamborghini Gallardo, RollsRoyce, Chevrolet Camaro, ale ani Nissan 350Z či BMW M3 a M5 asi nebudou trhat prodejní rekordy českého automobilového trhu, ale mezi nejpopulárnější auta snů u nás rozhodně patří. Jelikož jsme vycházeli ze statistik za poslední tři měsíce, promítl se do žebříčku i příchod zimy a tím i zvýšený zájem o čtyřkolky a terénní auta, který dokládá desáté místo cenově dostupného a všeho schopného Suzuki Samurai či sedmnácté místo Nissanu Patrol.
Vraťme se však zpátky na zem k sedmi nejpopulárnějším automobilovým značkám a trojici jejich nejoblíbenějších modelů. První příčku by asi uhádl každý. Na té trůní a ještě dlouho trůnit bude domácí automobilka Škoda. Tu zadá do vyhledávače každý desátý návštěvník Sauto.cz. Po dlouhých letech kralování felicie na bazarovém trhu se dnes největšímu zájmu těší první generace fabie. Felicia jí však stále šlape na paty a bronzovou příčku získala logicky octavia. I když server Sauto.cz nenabízí filtrování podle generací, a není proto možné říci, která generace je pro potenciální kupce zajímavější, vycházeli jsme z faktu, že nejatraktivnější jsou pro návštěvníky internetu vozy z let 2003 až 2008, a tedy octavia ve svém druhém vydání. V jejím těsném závěsu, ale bohužel již mimo prostor v naší recenzi stojí první generace superbu.
Stříbrná příčka v hodnocení značek nenáleží nikomu jinému než Volkswagenu. Pořadí touareg, golf, passat je trochu zarážející, ale s přihlédnutím k oblíbenosti touaregu a poklesu jeho cen danému dobou působení na trhu i příchodem nové generace nijak šokující.
Na třetí příčce se neumístil ani nikdo z francouzů, ani Ford či Opel, ale BMW, kterému k tak vysokému umístění dopomáhají hlavně jeho vrcholné modely. SUV mánii potvrzuje oblíbenost BMW X5 a X6. Více než často je pak vyhledávána slavná M3, a to hlavně ve své třetí a čtvrté generaci (E46 a E92).
Bamborovou medaili si odváží Ford, a to zásluhou mustangu! Ano, není to omyl, nejhledanějším fordem v internetových inzercích je americký sporťák. Jeho prodeje sice u nás vzhledem k poměru výkonu motoru a ceny vůbec nejsou špatné, ale je jasné, že v tomto případě mnoho návštěvníků Sauto.cz kliklo na mustang jen tak pro potěchu oka. Pak možná vzpomenou na použitelný zůstatek na svém účtu a zadají do vyhledávače třeba focus. U rodin hledajících ojetý prostorný ford je pak jedničkou smax.
Pátá pozice náleží Audi a jeho modelům TT, A8 a A4. U TT jsou oblíbené obě generace, u „áčkových“ modelů vedou vysloužilé generace. Vždyť luxusní A8, jejíž prodejní cena v showroomu atakovala dva miliony, koupíte i za méně než 200 000 Kč. Doporučeníhodné jsou vzhledem k riziku nákladných oprav mladší a o něco dražší exempláře.
Výčet značek uzavírají ty francouzské. Vede Renault s modely Mégane, Scénic a Clio, což kopíruje situaci na trhu s ojetými vozy. Nejmenší model je vyhledáván jak ve své druhé, tak v aktuální třetí generaci, zbylé dva vzhledem ke krátké době působení třetích generací na trhu hlavně v druhém vydání.
Šťastnou sedmičku má Peugeot. Zde překvapil neutuchající zájem o již šest let nevyráběný model 406. Ten však patří k velmi povedeným modelům, a tak se není co divit. Evergreenem je dvanáct let vyráběný model 206, který boduje hlavně u něžnější části populace, a to svým líbivým designem. Trojici uzavírá ze showroomů pomalu mizící čtyřistasedmička.
Z průzkumů vyplynulo, že potenciální kupující mají nejčastěji zájem o vozy s 80 000 až 120 000 najetými kilometry a za nový ojetý vůz jsou ochotni dát maximálně 200 000 Kč. Veleoblíbené jsou karosářské varianty kombi a naftové motory. Výbavu nechávají internetoví detektivové náhodě. Podle zkušeností JE VŠAK VĚTŠINOU ZÁJEMCŮ POŽADOVÁNA KLIMATIZACE.
.
.