25.3.2010
zdroj: Dopravní noviny
...
Hlavní obecné výhody leasingu klienti spatřují převážně v rychlosti, jednoduchosti služby a její finanční dostupnosti.
Tyto výhody uvedla třetina dotázaných osob. B2B segment zmiňuje také daňové výhody, naopak u úvěru je rozhodujícím prvkem (opět jedna třetina) vlastnictví vozu.
O výběru leasingové společnosti rozhodují dvě roviny: vnitřní nastavení (důvěra v leasingovou společnost nebo předchozí zkušenost) a vnější stimul (zajímavá akční nabídka, doporučení prodejce).
K leasingu vede nejčastěji nedostatek peněz.
Nejvíce zákazníků sledovaných leasingových společností (celkem 41 procent) se rozhodlo pro využití produktu leasingové společnosti z nutnosti – kvůli nedostatku finančních prostředků (hotovosti). Jako druhý nejčastější důvod uváděli zákazníci opatrnost – neochotu „vydat se z peněz“ (29 procent), potřebu finanční rezervy. Tento důvod byl společný všem sledovaným segmentům; 16 procent zákazníků má pro své peníze výhodnější zhodnocení než nákup automobilu za hotové. Ve výrazně větší míře se to týká segmentu B2B (35 procent) a majitelů velkých vozů (24 procent). Celkem 13 procent zákazníků zvolilo nabídku leasingové společnosti z důvodu její výhodnosti. Mezi jednotlivými segmenty nebyly nalezeny významné rozdíly.
...