datum: 12 7. 2010
zdroj: Deníky Bohemia
O automobilu Honda Civic se často mluví jako o japonském Volkswagenu Golf. Těší se totiž stejně tak dobré pověsti, disponuje skvělými jízdními vlastnostmi a zaujme rovněž vysokou spolehlivostí.
Civic je vyhlášený temperamentem, který mu propůjčují vynikající motory. Proto se líbí především sportovně založeným řidičům. Negativním rysem je však nevýrazný design a vyšší stavba karoserie. Opticky lépe jsou na tom verze Sport a Type-R.
Automobily z počátku výroby najdete v inzerci za ceny od 80 000 korun. Nejčastěji se setkáte s motorizacemi 1.4 16V a 1.6 16V. Těžko budete hledat jiné provedení než tří–či pětidveřový hatchback.
Kombi se v případě sedmé generace Civicu ( 2001 – 2005) nevyrábělo; kupé se produkovalo jen ve Spojených státech amerických a sedan zase v Japonsku. Hatchback sjížděl z výrobní linky ve Velké Británii, a proto je v Evropě jasně nejčastější.
Co můžete čekat
Sedmá generace Hondy Civic vyjela na silnice v roce 2001. Odpočátku výroby se nabízely všechny verze: tří- a pětidveřový hatchback, sedan, kupé. Následující rok přibyla výborná sportovně laděná verze Type-R s dvoulitrovým atmosférickým motorem o výkonu 147 kW.
Rok 2003 přinesl modernizaci modelu a o dva roky později byl automobil nahrazen osmou generací.
Nezávislou bariérovou zkouškou Euro NCAP prošla sedmá generace Hondy Civic v roce 2001. Testována byla pětidveřová varianta. Za ochranu posádky při nárazu získala čtyři hvězdičky z pěti možných.
Civic zaujme nabídkou místa pro posádku a zle na tom není ani s objemem zavazadlového prostoru. Apokud jde o interiér, řadicí páka není umístěna na podlaze, nýbrž na palubní desce. Neobvyklé, ale řidič rychle odhalí přednosti tohoto řešení.
Minusem je tvrdý plast tvořící palubní desku. Působí poněkud lacině. Pochvalu si nezaslouží ani poměrně malá odkládací schránka před spolujezdcem. Velmi dobře lze hodnotit pohodlná sedadla s dostatečným bočním vedením těla. Ve verzích Sport a Type-R jsou sedačky ještě lepší. U třídveřového hatchbacku vzniká po odklopení a odsunutí předního sedadla velkorysý přístup do zadní části. Zavazadlový prostor o objemu 370 litrů v základním uspořádání vyhoví jistě většině motoristů.
Ozdobou automobilu jsou jízdní vlastnosti. Podvozek pracuje na výbornou, což oceníte především v zatáčkách.
Díky němu se Civic chová velmi jistě a předvídatelně. Při přejezdu nerovností si však všimnete hlučnější přední nápravy.
Sportovní verze
Verze Type-R je pro skutečné sportovní fandy. Její tvrdé naladění rozhodně není pro vyjížďky po městské dlažbě.
Kdo chce sportovnější vozidlo s rozumným tlumením, může zvolit fantastické provedení Sport. Nejvyšší pohodlí však nabídnou běžné verze s motory 1.4 16V či 1.6 16V.
Všechny varianty spojuje přesné a hladce jdoucí řazení. Pravda, při rychlém otáčení volantem někdy nestíhá pracovat posilovač. Základní motor 1.4 16V//66kW není žádný silák, klidnějším řidičům ovšem stačí. Jeho kladem je především úsporný provoz.
Agregát 1.6 16V/81kW je skutečný ideál. Je kultivovaný, a jezdit s ním jde s rozumnou spotřebou. Zato dvoulitr s Civicem doslova cvičí. Pokud jde o verzi Type-R s výkonem 147 kW, tu můžeme označit za zbraň, která patří do rukou jen zkušeným šoférům. Velké zrychlení s výraznou zvukovou kulisou řidiči doslova vstřikuje adrenalin do žil.
Chladná hlava je proto na místě.
Podle Petra Vaněčka, ředitele výkupu AAA AUTO, se vůz může potýkat i se zvlněnými předními brzdovými kotouči: „Známé je také vrzání přední nápravy. Většinou se jedná o vadné uložení stabilizátoru. Existují však také automobily s hlučnější převodovkou.“





