datum: 14. 2. 2011
zdroj: novinky.cz
David Sedláček se nacházel v situaci, kdy vzhledem k očekávanému přírůstku do rodiny byl nucen poohlédnout se po novém vozidle.
Kvůli hypotečnímu úvěru, jímž byla rodina zatížena, a mateřské dovolené manželky bylo takřka nepředstavitelné, aby si koupili zcela nový automobil.
Rodina měla sice železnou rezervu na běžném účtu, ale manželé si uvědomovali, že ji nemohou použít, protože byla určena skutečně na neočekávané výdaje. Východisko z této situace bylo proto jednoznačné – rodina se musí spokojit se starším vozidlem.
David Sedláček proto začal po večerech prohledávat servery s ojetými vozidly a tu a tam se zastavil i v autobazaru. Neměl totiž úplně jasnou představu, o jaké auto by se mělo jednat.
Na značce nelpěl, větší důraz kladl na prostornost a spolehlivost.
Jenže namísto postupného zužování nabídky se jeho záběr naopak ještě rozšiřoval.
Široký výběr
Absolvoval několik návštěv autobazarů, ale nezřídka se mu stalo, že když se chtěl na konkrétní vůz podívat, fyzicky už nebyl k dispozici, ačkoliv internetový inzerát byl stále platný.
Zároveň však zaznamenal, že v určitých krajích jsou srovnatelná vozidla cenově výhodnější, a tak, když už času opravdu nebylo nazbyt, vydal se do Prahy. Tam byla vozidla v průměru levnější, a navíc byla širší také nabídka.
Měl vytipovaná určitá vozidla i konkrétní bazary a byl přesvědčen, že z nabídky si nakonec zcela jistě vybere.
Po celodenním trmácení po Praze se nakonec rozhodl. Po prohlídce vozidla a absolvování zkušební jízdy uzavřel s prodejcem kupní smlouvu a na místě účet vyrovnal.
Prodejce mu zároveň nabídl pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, neboť bez něho prodejce nesmí vydat převozní značku. Majiteli auta se toto řešení jevilo jako vhodné; chtěl mít totiž záležitost už za sebou, aby se pokud možno co nejrychleji dostal domů.
Dvakrát měř...
Zhruba po týdnu od koupě, kdy měl vozidlo přihlášeno do registru silničních vozidel, začal přemýšlet o tom, že by nebylo od věci pojistit si auto nejen z titulu odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, ale i kvůli ochraně při nenadálé události.
Zejména mu šlo o připojištění čelního skla – z vlastní zkušenosti už věděl, že odlétávající kamínky mohou způsobit škodu, která není zrovna malá. Obrátil se proto na pojišťovnu, u které měl pojištění odpovědnosti uzavřeno; ta mu ovšem sdělila, že připojištění čelního skla není možné zahrnout do již běžící pojistné smlouvy. Nejbližší termín byl až k výročí podpisu smlouvy, tedy prakticky téměř za rok.
Správná varianta: Každý v podobné situaci by měl předem zvážit, jak si chce vozidlo pojistit (kromě pojištění odpovědnosti), zvláště pokud se nejedná o první vozidlo ve vlastnictví konkrétního motoristy a dotyčný už má osobní zkušenost s rozšířením pojistné ochrany. * Pojištění odpovědnosti lze vypovědět ve lhůtě do dvou měsíců od data sjednání, pozor však na kontinuitu ochrany. Za každý den bez pojištění jsou totiž tvrdé sankce. V nové smlouvě si pak lze sjednat i žádané připojištění. * Sjednat si lze i krátkodobé pojištění odpovědnosti na nejméně čtrnáct dní. To plně pokryje dobu nutnou na přihlášení do registru vozidel.
.