I s autem pod 200 tisíc uděláte parádu

datum: 13.1.2011   

zdroj: xman.iDNES.cz 
 
Vám určitě odpočívají v garáži nablýskané superdrahé káry, vás se kategorie levných vozítek jistě netýká. Pokud byste ale náhodou přece jen potřebovali obstarat něco levnějšího, máte na výběr z pestrého seznamu. Ceny aut za poslední rok klesly a do 200 tisíc korun se dá sehnat slušná řádka nových „kočárů“.

Dilema je to vskutku tradiční: koupit nové, nebo ojetinu? V případě stylových aut a finančního limitu 200 tisíc korun zřejmě každý odpoví, že auto ojeté. Za uvedenou sumu lze totiž koupit skoro cokoliv, od relativně zánovního Mini po letité Porsche.

Za stejné peníze ale aktuální ceníky nabízejí okolo dvaceti nových aut. Co se tedy porozhlédnout po nějaké stylové "funglovce" se zárukou a bez obav, jak dlouho se udrží v chodu? I levné mini může být stylové

Hned na začátku prohlížení ceníků a katalogů můžeme zapomenout na silné motory a zrychlení z nuly na stovku pod deset sekund. Tyhle parametry jsou prostě pro danou cenovou kategorii nereálné. Výběr se tak zúží na auta, která mají alespoň minimální dávku stylu.

A některá docela stylová jsou. Především miniautíčka do města, u kterých ani slabý motor nevadí a jejich malé rozměry jsou při parkování naopak nepřekonatelnou výhodou.

Začít můžeme u Citroënu C1. S litrovým motůrkem a padesáti kilowatty se po městských bulvárech rozjede docela slušně. Do našeho cenového limitu se vejde tří i pětidveřová verze, která je rozhodně praktičtější. A u C1 "pětidvířko" vůbec nevypadá špatně. Citroën C1 seženete do 200 tisíc korun i ve vyšší výbavě SX a v akční verzi Image s klimatizací a metalízou. Ale jen třídveřové provedení, pětidveřové budete muset u prodejce ukecat, s ohledem na přesahujících pár tisícovek to však snad nebude problém.

Jedno z kolínských trojčat - C1 se vyrábí v Kolíně spolu s Peugeotem 107 a Toyotou Aygo - sice čeká poslední rok života, přesto je stále šmrncovní auto, které určitě neudělá ostudu. Právě naopak, je to jedno z "nejchlapáčtějších" mini vůbec! A kdyby se vám čumák C1 nelíbil, můžete si vybrat trojče Toyotu Aygo, kterou se stejným motorem a ve třídveřové karoserii taktéž pořídíte pod 200 tisíc korun.

Konkurenti C1 a ayga sází v kategorii mini na zaoblenější karosérie, tudíž se asi budou víc líbit něžnější části populace. Přesto se nám podařilo vyloupnout mezi nimi několik zajímavých tipů i pro pány.

Renault Twingo se nám líbí

Nová verze twinga sice už není tak originální jako první, ale v rámci kategorie mini aut jde o docela povedené vozítko, které se bude hodit zejména ve městě. Základní verze twinga se do našeho limitu vejde, druhá úroveň výbavy ho o sedm tisíc korun překonává. Bohužel, ani v jedné není klimatizace, což nové twingo oproti soupeřům poněkud diskvalifikuje. Někomu může vadit jen třídveřová karoserie.

Stejný problém nastává i u vyššího modelu Clio, který se nám ale zdaleka nelíbí tolik jako Twingo. Clio do 200 tisíc pořídíte, ale jen v třídveřové variantě a bez klimatizace. V twingu i cliu tepe čtyřválec o objemu 1,2 litru s obstojným výkonem 55 kilowattů.

Univerzál od Fiatu

Fiat Panda sice není fešák od narození, ale majitelé si pochvalují prostorný interiér, a nakonec i jeho design je originální. Pro cesty po městě a okolí je ideálním vozítkem. Navíc je asi nejlevnějším autem na trhu. V oškubané verzi Aktual si ho dovozce cení na 159 900 korun a do našeho cenového stropu se vejdou dokonce dvě další výbavy Plus a Dynamic.

Už ta prostřední má klimatizaci, Dynamic pak třeba i rádio a dálkáč. Naopak základní Actual nemá lakované ani nárazníky a ve všech případech bude trůnit pod kapotou 1,2litrový motor s akceptovatelným výkonem 50 kW.

U Fiatu se pak do našeho limitu vejde dokonce i předfaceliftované Grande Punto. Má stejný motor jako Panda, za 189 000 korun ale musíte oželet klimatizaci i rádio. Ovšem v základní bílé barvě to rozhodně není ošklivé káčátko a mnozí tvrdí, že tato původní verze je pohlednější než inovované Punto Evo.

Alto - tajný tip

Dalším padesátikilowattovým střízlíkem je Suzuki Alto. Pokud se vám líbí zaoblené křivky nebo bude auto používat především přítelkyně / manželka / máma, tohle je náš tajný tip. Alto je neokoukané, zajímavé a za základní cenu 189 tisíc korun má velmi slušnou výbavu včetně klimatizace, rádia a elektrických oken či zrcátka. Uvedený výkon podává tříválec a pozor, alto je opravdu kolibřík, na délku měří jen 3,5 metru.

Suzuki nešetří na rozdíl od konkurentů výbavou, takže za přesně 200 tisíc pořídíte i větší model Splash, který je o dvacet centimetrů delší než Alto. Motor bude stejný, výbava obdobná, tedy včetně klimatizace. Jenže Splash je takový obyčejný, pro městské ježdění se nám rozhodně víc zamlouvá Alto. Je prostě originálnější.

Korejské trio

Abychom na nikoho nezapomněli, musíme zmínit Kiu Picanto. Do ceny se vejdete bez nejmenších problémů, ale v základu verzí Active a Ready je jen jeden airbag a připlácí se i za klimatizaci. Navíc se nám picanto moc nelíbí. Službu udělá, stylem však za C1 a altem jasně zaostává.

To už se raději zastavte u Hyundai, kde mají omezený počet skladovek modelu i10, což je dvojče Picanta, za 139 tisíc korun a s klimatizací za 149 tisíc. Celkový dojem skoro stejný, ale cena rozhodně lepší.

A než vyrazíte z autosalonů Hyundai za zajímavější nabídkou, ještě se posaďte do většího modelu i20. V základní verzi Classic se do naší ceny vejdete a ještě vám pár korun zbude. Ale odvezete si auto s výbavou z minulého století, ovšem relativně velké a s vcelku svižnou dvanáctistovkou.

A produkce z Koreje potřetí. Ano, modely pro Evropy totiž Chevrolet vyrábí právě tam, v někdejší automobilce Daewoo. V naší kategorii můžete zauvažovat nad minimodelem Spark, který se ve verzi Plus či Family vejde do cenového limitu téměř na chlup. Novinka má vcelku povedený design a v uvedených verzích i slušnou výbavu. Pod kapotou tepe litrový čtyřválec, který má ale velmi průměrnou či spíš podprůměrnou dynamiku.

Co nekupovat

A teď jsou na řadě levná auta, která mají leccos, ale styl to rozhodně není. Povětšinou sedany nejsou ani příliš praktické, ani pohledné. Sedan je sice klasika, ale to by nesměl být naroubovaný na malinkatá auta, kde působí dlouhá záď jako pěst na oko. Ale na druhou stranu: tisíc lidí, tisíc chutí.

Prvním "ošklivákem" je model Aveo od Chevroletu. Ve verzi sedan je nejlevnější, dokonce levnější než miniaturní Spark, pořídíte ho už za 167 tisíc korun. O pár tisícovek dražší je pětidvéřová varianta a světe div se, nejdražší je třídveřový hatchback. Asi pro svůj sportovní šmrnc, který nám ale unikl. Zřejmě jedinou předností avea je vcelku hbitá dvanáctistovka s 62 kW výkonu.

Jako králové si se svými dvěma stovkami tisícovek budete připadat u Renaultu. Model Thalia totiž pořídíte i v nejvyšší výbavě! Při detailním studiu ceníku ale zjistíte, že až nejvyšší verze má jakžtakž použitelnou výbavu na úrovni nejlépe vybavených mini.

Thalia v nové verzi sice není tak ošklivá jako minulá, kde musel kufr na původní Clio roubovat designérský ignorant, ale krasavice rozhodně není. Omluvou je vcelku slušný prostor pro cestující i zavazadla a opravdu nízká základní cenovka 149 tisíc korun, čímž se thalia stává asi nejlevnějším autem na trhu. My jí ale šanci nedáme.

Bude ještě hůř

Pro dalšího levného pána na holení jsme si zašli k Dacii, která patří pod Renault. Soupeřem levné thalie je podobně drahý či spíš levný logan ve verzi sedan. Oproti němu je thalia stále ještě pohledné auto, jenže nejlevnější dacia kontruje velmi prostorným interiérem. Pokud však chcete vozit trubky, cihly nebo pytle s čímkoliv, přeskočte o odstavec dál. Dodejme, že logan pořídíte do 200 tisíc i ve verzi s klimatizací a pod přední kapotou bude vrčet renaulťácká dvanáctistovka s 55 kW.

Objemný náklad převeze za pár korun Logan MCV. Za necelých 200 tisíc je k mání základní verze s motorem 1,6. Větší auto budete obtížně hledat i za dvojnásobek a z tohoto ohledu bereme verzi MCV na milost. Hezké auto to také není, ale je rozhodně pohlednější než základní sedan a v jeho případě prostě účel světí prostředky.

Pohlednější než sedan je i Dacia Sandero - hatchback odvozený od sedanu, ale s upravenou maskou. Do našeho limitu se vejde varianta Ambiance s motorem 1,6, ale bez klimatizace. Designově rozhodně lepší volba než sedan, zájemci o stylové autíčko se však i tak určitě poohlédnou jinde.

A je nejhůř

Na úplný závěr jsme si nechali auto, které si může pořídit jen nadšenec nebo bývalý vedoucí kroužku SSM. Řeč je o Ladě Kalina, posledním výtvoru kdysi slavné automobilky z Togliatti.

Kalina připomíná první generaci Opelu Corsa a můžete ji mít, za necelých 200 000 korun, ve verzi hatchback a sedan. Kombi byste museli u prodejce usmlouvat, ale ty tři tisíce dolů vám musí dát, i kdyby nechtěl.

A přednosti kaliny? Napadají nás dvě: vcelku svižný motor s objemem 1,4 litru a pak naprostá originalita. Takových loganů jezdí po silnicích tisíce, ale schválně, jestli si pamatujete, že jste míjeli Ladu Kalina. My ne.

 


 




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 41 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.