datum: 6.10.2010
zdroj: euro.cz
Nový, nebo raději starší automobil? Češi se nemusí rozhodovat moc dlouho. Dle průzkumu Direct Pojišťovny totiž dají dvě třetiny přednost radši ojetině. Nejžádanější značkou je mezi nakupujícími tradičně Škoda, preferovalo ji 30 procent lidí. „Náš průzkum ukázal, že lidé v České republice za svůj život vlastní nejčastěji tři auta, což platí pro téměř 20 procent populace,“ informoval mluvčí pojišťovny Tomáš Zavoral.
Nový, nebo raději starší automobil? Češi se nemusí rozhodovat moc dlouho. Dle průzkumu Direct Pojišťovny totiž dají dvě třetiny přednost radši ojetině. Nejžádanější značkou je mezi nakupujícími tradičně Škoda, preferovalo ji 30 procent lidí. „Náš průzkum ukázal, že lidé v České republice za svůj život vlastní nejčastěji tři auta, což platí pro téměř 20 procent populace,“ informoval mluvčí pojišťovny Tomáš Zavoral.
Průměrný počet vozů vlastněných jedním majitelem je ovšem vyšší. Zatímco mužům rukama prošlo v průměru čtyři a půl auta, u žen to byly čtyři vozy. Zavoral doplnil, že například rodiny, které měsíčně dosáhnou na příjem do 25 tisíc korun, plánují nové auto v 19 procentech. U movitějších domácností je poměr nových a ojetých aut 40 ku 60.
Nejžádanější značkou jak mezi novými, tak ojetými vozy je mladoboleslavská Škoda. Velký zájem je také o volkswageny a fordy, které si plánuje pořídit shodně sedm procent respondentů. Pětiprocentní hranice dosáhly také značky Renault a Peugeot.