datum: 8. 7. 2010
zdroj: Boleslavský deník, str. 15 (Ekonomika)
Praha - Automobilky mají v těchto dnech žně. Vypadá to alespoň při pohledu na statiky prodejců. Zájem o osobní automobily v první polovině roku stoupl o 12,4 procenta, což představuje přes 89 tisíc prodaných vozů. Ještě více se dařilo prodejcům malých dodávek. Vyplývá to z informací zástupců Svazu dovozců automobilů (SDA). Nejprodávanější značkou je stále Škoda.
Podle SDA se v číslech z prodejů odráží loňská změna legislativy, kdy mohli podnikatelé začít uplatňovat odečet daně z přidané hodnoty i u osobních automobilů. Tomu by nasvědčovaly i nižší prodeje velkých užitkových automobilů, které klesly o plných čtyřiapadesát procent.
Nicméně osobní automobily a lehké užitkové automobily tuto ztrátu plně nahrazují. Navíc v červnu, podle tajemníka svazu Pavla Tunkla, začaly růst prodeje ve všech kategoriích, včetně nákladní automobilů. „Pokud bude pokračovat současný trend, mohli bychom se za letošní rok dostat ke 200 000 prodaných osobních a lehkých užitkových automobilů,“ uvedl. Jako téměř vždy, nejlépe se v Česku prodává domácí značka Škoda, což svědčí o velké konzervativnosti zákazníků. V závěsu na druhém místě skončil Ford a třetí Volkswagen. Přitom Škoda dlouhodobě vede i na poli ojetin. Podle autobazaru AAA dokonce poptávka převyšuje nabídku.
Motocyklům kralují čínské skútry
S menším zájmen se musí smířit prodejci motocyklů. Za prvních šest měsíců roku 2010 se v Česku prodalo necelých deset tisíc strojů, což je o 15 procent méně než vloni. Motocyklům vévodí čínský Rhon, druhá a třetí příčka pak patří Yamaze a Hondě.