datum: 9. 8. 2010
zdroj: MaM.cz
Na českém trhu se model A1 stane relevantním zejména pro řidiče mladé a bohaté.
Na český trh dorazila nová Audi A1 - zatím bez kampaně? Ačkoliv nad Nuselským mostem už si obraz "á jedničky" kolemjdoucí/jedoucí mohou prohlížet několik týdnů, tiskový mluvčí Audi Jan Klíma, na otázky týkající se launchovací kampaně odmítá odpovět - prý je moc brzy. "Děkuji za zájem, ale prosím o pochopení, že detaily komunikační kampaně před jejím zahájením pokládáme za důvěrné," říká Jan Klíma. Vzhledem k tomu, že Jan Klíma se vyjádřil pouze k cílové skupině modelu A1, podíváme se na novinku na její domácí německý trh.
Druhé auto do rodiny
S modelem A1 vstupuje ingolstadtský výrobce prémiových automobilů do segmentu malých vozů. Poté co se Audi nepodařilo na přelomu tisíciletí zaujmout modelem A2, jsou aktuálně v hledáčku marketingového oddělení Audi lidé ve věku 25 až 35 let. Tato skupina by si s velkou pravděpodobností pořídila ojetý vůz, s novou A1 mají ale možnost pořídit si i vůz z prémiového segmentu. Na českém trhu bude muset být Audi skromnější, zájem o A1 bude mít zřejmě jen velmi úzká cílová skupina, hlavní překážkou bude pochopitelně cena. "Pokud jde o cílovou skupinu, očekáváme, že A1 osloví zejména lifestylově orientované mladší zákazníky z větších měst, pro něž se stane jakousi vstupenkou do světa Audi," komentuje cílovou skupinu A1 na českém trhu Jan Klíma. Nové malé Audi tak bude lovit ve vodách, v nichž už plují "stylovky" Mini nebo Alfa Romeo MiTo. Jen pro ilustraci, do reklamy Mini BMW ČR loni investovalo podle dat TNS přes 1,6 milionu korun, aby prodalo celkem 83 kusů, Alfa Romeo proinzerovala na podporu modelu MiTo necelý milion korun, prodala 80 kusů.
Audi chce claimem "Audi A1, další velké Audi" svému nejmenšímu modelu vybudovat image plnohodnotného vozu. Od prosince minulého roku, tj. ještě před veřejným představením A1, se k nákupu svého drobečka snažila potenciální zákazníky přilákat pomocí internetu včetně sociálních médií. Mikrostránka věnovaná očekávané novince přilákala od prosince do letošního července přes milion uživatelů. Vizibilitu nového modelu podpořily také živé eventy, účast na veletrzích a šest epizodních příběhů s Justinem Timberlakem. Toho v hlavní části kampaně nahrazuje herečka Diana Ramirez, známá z X-Mana. On-line je možno také absolvovat testovací jízdu, zájemce si zde může sestavit své A1 na míru a vybrat si i prostředí, ve kterém by chtěl testovací jízdu uskutečnit. Na konci šesté filmové epizody s Justinem Timberlakem se říká: "Nikdy nevíte, kdy na dveře zaťuká nová výzva". U Audi to může být právě A1, model, který může Audi přispět k naplnění cíle této značky: být do roku 2015 nejúspěšnější prémiovou značkou na světě.
****
Doporučujeme: Prohlédněte si nabídku ojetých vozů Audi v AAA AUTO